Heb zaterdag voor het eerst gelongeerd
heb graag tips, dan pas ik ze de volgende keer toe en plaats ik weer een topicje

willen jullie het wel netjes houden?
Voor de zekerheid,, ik ben 12 ..

bedankt voor het kijken, een reactie is altijd leuk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ladypaard schreef:houd je lichaam naar het paard gericht, en zorg dat je lijn goed vast houd (dus niet zo om je hand gewikkeld) Verder gewoon iemand vragen die er wat verstand van heeft, die kan je direct corrigeren als je per ongeluk toch weer even fout staat.
Het is natuurlijk een beetje lastig jou te vertellen hoe en wat aan de hand van twee foto's
Succes
ladypaard schreef:Waarom open je dan een topic?![]()
Laten we het zo zeggen dat ik er niet voor zou kiezen om zo kort de lussen in mijn hand te houden, als paard een keer trekt, trekt de lus meteen klein om je hand (of ik moet het anders zien dat dat het daadwerkelijk vastgehouden werd).
Normaal heb je ook de restlijn in de zweephand zodat je altijd dubbele hand eraan hebt, en korter/langer kunt maken (en soms in mijn geval bijgezet wat kunt stellingvragen).
Maar succes, gewoon nog meer "minicursussen" doen, Rome is ook niet in één dag gebouwd.
Heb vorig jaar zelf ook cursusjes longeren gegeven, heb er toen voor gekozen om eerst te leren die lijn goed vast te houden en lichaamshouding, vooral omdat die zweep als je niet zo groot bent gewoon lang en zwaar is, en dus nog moeilijker kunt timen