pony onzeker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pipaxpuzzel

pony onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 21:04

hallo!

mijn pony (Puzzel) is onzeker als het om sommige trucjes gaat, ze beheerst het liggen en zitten en de jambette goed (overigens nog wat andere Vrije Bewegingen) maar als het om het Compliment gaat, word ze helemaal zenuwachtig en begint ze me te bijten, zou ze hier misschien een slechte ervaring mee hebben?(ook al lijkt die kans me klein) ze gaat rondjes draaien en probeert te steigeren als ik haar been ook maar een klein beetje naar achteren wil halen. Ik vind het erg vervelend om te zien hoe bang ze er voor is om met haar been op de grond te liggen. Maar zijn er dan ook nog andere (vriendelijk!) methodes om te laten zien dat het écht niet eng is? want ze durft wel te liggen, en ik zit erover te denken om vanuit daar knielen te leren, of is dat onhandig? want als ze gaat liggen gaat ze altijd eerst op de knieën en blijft soms wel 3,4,5 seconden knielen. of is het te gevaarlijk om het zo te leren?

xxGitte

Anoniem

Re: pony onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:34

HAAAIII GITTE :p

Ik denk dat je het best kan aanleren uit het liggen, denk niet dat het kwaad kan.

x Nikki from the laufanclub

Irene_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:31

Hoi ja dat is zeer vervelend voor zo iets geld veel tijd en geduld er in steken
Je zou elke dag naar haar toe kunnen gaan en naast haar lopen en rustig aaien als ze zulke dingen toe laat wat lekkers geven hopelijk komt het vertrouwen dan wel weer

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:34

Doet ze het aan beide kanten (linker been, rechter been), misschien doet het pijn ? :)

remoxcandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:38

xSlvna schreef:
Doet ze het aan beide kanten (linker been, rechter been), misschien doet het pijn ? :)

Nee want anders gaat ze er tijdns het rollen/liggen tog ook niet op steunen?