Beide achterbenen naar mij bij aansporen galop aan de longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jacomijn1

Beide achterbenen naar mij bij aansporen galop aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 16:06

Mijn paard heeft een poos rustig aan moeten doen omdat hij vastzat in de rug. (Osteopaat, dierenarts ed zijn allemaal al gepasseerd.)
Ik begin weer wat longeerwerk te doen en dat gaat goed.
Behalve aansporen naar de galop, dan maakt hij zich sterk en slaat met beide achter benen richting mij.
Hij staat te ver weg om mij te raken en ik sta te ver weg om een tik te geven met de zweep.
Wat te doen?
Hij is in omgang een makkelijk paard, lief, soms wat lomp.

amies100

Re: Beide achterbenen naar mij bij aansporen galop aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:14

Of hij is aan het spelen met je of hij vind het ontzettend moeilijk en hoopt er zo onderuit te komen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:12

Zolang hij echt niet in je buurt komt zou ik twee technieken hanteren. Als hij nog vrij fris is en krachtig genoeg direct terug nemen en opnieuw galop vragen, pas laten doorgalopperen als hij netjes is aangesprongen (dus blijven herhalen tot hij niet meer protesteerd) en dan definitief terugnemen als beloning. Als hij niet sterk genoeg is om een aantal keren achter elkaar aan te springen zou ik het gewoon negeren eigenlijk.

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 17:59

Hee fijne tip troi, hij is wel fris, ik vind het moeilijk het gedrag teonderscheiden van spelen of van dominantie.