hallo bokkers, ik ben met mijn welshpony Indy bezig met vrijheidsdressuur, maar bij de klassieke buiging zet ze haar hoeven krom in plaats van dat ze ze helemaal uitstrekt.. hoe kan ik dit verhelpen?? ik dacht zelf aan eerst de spagaat te leren, dat ze der hoeven dan wel helemaal recht uitstrekt...
Ik zou sowieso eerst de spagaat aanleren, anders staat ze heel krap. Staat de klassieke buiging al op zweepcommando? Of duw je met je hand op de singelplek, lok je het hoofd tussen de benen...?
indd zorg eerst dat ze de spaagaat kent! ze moet namelijk met dr achterbenen naar achteren lopen en dat doen niet alle pony's uit zichzelf, dus begin daar maar mee
De spagaat kun je aan leren door je pony naar voren te laten komen. Als de pony met de achterbenen mee loopt kan je een balkje voor de achterbenen neer leggen.
Zowiezo zou ik eerst als ik jou was de basis er goed instampen ! Dit houd in dat je paard respect voor jou heeft achteruit lopen stoppen wanneer jij het zegt flemen nee schudden noem maar op, want als je nu meteen gaat beginnen met de klassieke buiging aan te leren en je paard heeft geen respect voor jou kan het op een gegeven moment goed fout gaan !