Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
saskiakefie schreef:Oei dat klinkt niet goed... Grenzen stellen en dan ook echt streng. Die moet weer even z'n plek kennen. Geen uitzonderingen maken. Afstand is afstand, jouw ruimte mag hij niet zomaar in komen. En als je zonder de zweep aangeeft dat hij uit je ruimte moet door bijv je armen naar boven te doen en naar beneden? Denk zelfde reactie of niet? Elke keer als hij verzet geeft, zet hem nog maar 10 stappen naar achteren, nu is het nog zwaaien met z'n benen (wat al behoorlijk ver gaat) de volgende keer is het gericht aanvallen. Als je je onzeker voelt zorg dan iig dat er iemand bij je is in het begin, want ik ben bang dat het anders inderdaad een keer goed fout gaat.. Succes ermee!
Anne_GTI schreef:Paard een maatje te groot is mijn eerste gedachte. Nooit maar dan ook nooit je aan de kant laten zetten door een paard. Waar jou twee pootjes staan kunnen die van hem niet staan. En als ie je aan de kant wil zetten geef je hem een knal voor de borst of een ram met je elleboog. Daar krijgt ie respect van. Dan kan je hem later met je vingertopjes omzetten. Maar hij moet wel weten dat hij nooit maar dan ook NOOIT je aan de kant mag duwen.
saskiakefie schreef:hm oke. Maar leiding nemen kan ook betekenen dat hij correcties geeft.. naar jouw. Dus doe jij niet wat hij aangeeft, dan zal hij het je toch duidelijk moeten maken, niet omdat ie je niet wil, maar omdat je dan in zijn ogen de rangorde verstoord. Nu ga ik er niet vanuit dat dat al zo ver is, ik denk dat hij nou nog probeert of hij evt de leiding kan nemen, maar dit kan wel de volgende stap zijn natuurlijk. Kont keren klinkt ook niet zo fraai, alsof hij jouw uit zijn ruimte wilt hebben ipv andersom..
MxP schreef:Zodra ik met mijn armen naar boven zwaai komt hij omhoog.. dit is bijna iedere keer wel het geval en af en toe dus heel enthousiast met de voorbeentjes erbij.
franka75 schreef:Kan dat steigeren hem ook aangeleerd zijn trouwens? met je armen omhoog en hij omhoog, of is hij echt gemeen naar je dus willen uithalen.?
MxP schreef:franka75 schreef:Kan dat steigeren hem ook aangeleerd zijn trouwens? met je armen omhoog en hij omhoog, of is hij echt gemeen naar je dus willen uithalen.?
Zijn vorige eigenaar liet dit steeds toe waarschijnlijk.
Nou, echt gemeen wil ik het niet noemen.. maar wel duidelijk mij uittesten tot hoe ver hij kan gaan.
Als ik 'm een lel verkoop dan houd hij direct op en wordt hij ineens heel geduldig en lief.
Ik sla hem niet, maar zwaai wel met zweep of touw in zijn richting dat hij wel weet dat hij er een kan krijgen als hij niet direct stopt.
Denk wel dat we er samen uit komen..het is gewoon jammer dat de vorige eigenaar dit niet meteen gecorrigeerd had, maargoed.