het lukt maar niet om de buiging aan te leren bij me pony, hij volgt me hand namelijk niet. paard kent touch maar doet dit niet tot in een buiging, of sterk nog. hij doet het geen enkele richting omlaag. ook snoepje , wortel,biks of broodje volgen doet hij niet.
iemand nog tips en tricks ?
sites zoals nalanta etc ken ik maar daarbij lukt het ook niet helaas.
is hij helemaal niet geïnteresseerd voor eten? Je kan misschien met een heel nieuw maar veilig geurtje op je hand proberen? Of als hij net eten krijgt dat hij het eten dan wel interessant vind en dan wel omlaag gaat.
Nope eten intresseerd hem geen moer xD.. Kan het mischien proberen met banaan ...
Nista_RX
Geplaatst: 08-01-13 15:01
Druk op de singelplek wil helpen om je paard te leren zakken voor de buiging. Mocht de hoofd / halshouding van je paard dan niet goed zijn raad ik je inderdaad aan iets als "nieuw voedsel" of zoals je zelf al zegt een banaan oid te proberen.
Ik verzorg een fries ik ben ook bezig met buiging maar ze doet niet eens de moeite ik heb geprobeert met brood biks snoepjewertel noemmaar op ik heb ook geprobeert mee geleiden met touw doet ze ook niet weet iemant mischien nig wat anders wat ik kan proberen
Ik doe nu met banaan en iets mee leiden met touw dit werkt echt super !
Fientj
Geplaatst: 23-01-13 17:35
Ik zou wel op letten met het touw dat je deze hulp zo snel mogelijk weg haalt. Anders krijg je een paard dat alleen een buiging kan maken als je aan het touw trekt! Zelf zou ik het denk ik anders aan pakken, maar dat komt ook omdat mijn pony haar hoofd omhoog gooid zodra er meer dan normaal druk op haar halster komt.
Esbjerg
Geplaatst: 28-01-13 20:01
Ik neem aan dat je de klassieke buiging bedoelt?
Bij mijn pony dacht ik eerst dat ik haar hoofd tussen de benen moest lokken (met voer), maar als ik dan de (klassieke) buiging vroeg, gingen haar voorbenen helemaal krom staan. Toen heb ik het geprobeerd zonder lokken met voer en alléén in de spagaat zetten en dan met mijn hand op de singelplek duwen. Toen zakte mijn pony naar beneden, dat heb ik heel goed beloond