ik wil mijn pony vrijheids dressuur aan leren een beetje van die kleine trucjes bijvoorbeeld flemen enz. Weet iemand een site waar uitgelegt wordt hoe je het je pony aan kunt leren?
ik weet niet of mijn topic hier goed staat als hij fout staat verplaats hem maar Ik heb ook al bij bokt zelf gekeken maar kon er niks van vinden.
flemen, leer ik mijn paarden altijd met een mandarijntje. Omdat ze de smaak vaak zo apart vinden gaan ze flemen. Bij het volgende partje houd ik deze voor de neus. Dan willen ze hem pakken en uiteindelijk gaan ze dan flemen. nu als ik alleen al aan kom lopen of ik houd mijn wijsvinger omhoog dan gaat ze al flemen.. Maar voor de rest heb ik geen verstand van andere kunstjes
jazeker, aan eva roemaat haar site heb je wat! ik heb met behulp van haar filmpjes op youtube, (echt heel handig) en de uitleg op haar site heb ik mijn shet leren: schudden op het blok targetten buigen knielen stijgeren los rondjes om mijn heen draven en galopperen achteruitlopen zijwaarts iets oppakken spaanse pas en nog veel meer, ik vindt dit een hele leuke techniek. je houd je pony op een positieve manier bezig en het is natuurlijk super schattig! heel veel succes! ps, als je haar op youtube wil vinden typ je gewoon haar naam in en je krijgt tientallen filmpjes. ze legt heel duidelijk uit hoe je dingen moet aanpakken
mijnrocky1
Geplaatst: 25-01-13 13:13
Ik hoorde dat het boek vrijheidsdressuur weer leverbaar is wie weet meer over het boek en kan mij daar wat meer over vertellen. Schijnt een goed boek te zijn