eerst leerde hij in een weekje de jambette en flemen toen leerde hij alvrij snel rondje draaien, kusjes geven en touch na een tijdje kreeg hij een blessure dus ik had weer veel tijd op grondwerk en vd te doen ipv rijden zo leerder hij in een week de spaanse pas en de spagaat ! hij is weer bovenop zijn blessure en leerde vandaag in nog geen 15 minuten tijd het steigeren op commando!
oh wat leert hij zo lekker snel ben zo trots op hem !
de trucjes die hij nu kan, op volgorde van leren
volgen achterwaards op het blok jambette fleem kusjes geven touch hoofd omlaag ( zo kan ik precies een kusje op zijn kolletje geven ) jambette op het blok spagaat spaanse pas polka steigeren
volgende trucjes zijn de buiging en compliment iemand nog meer ideen ?
hij zat barstens vol energie, en ik gaf iets te veel druk prongeluk op het touw, ik zag dat hij achteruit wou, toen liet ik hem stoppen, zo verplaatsen hij alleen ze gewicht naar achter. dat deed ik vaker en blonen en ineens kwam hij 2 cm van de grond toen helemaal op door en uiteindelijk deed het het gewoon !
Ik heb mijn pony geleerd om nee te schudden, en een voetje geven op commando. Om hem nee te leren schudden moet je zachtjes in zijn oor kriebelen en als die dan met zijn hoofd schud omdat het kriebelt beloon je hem. Vergeet niet om het commando te geven, zoals ''Nee''. Het voetje geven leer je door het voetje heel de tijd op te pakken en het commando te geven. Beloon hem dan ook gewoon, ookal til jij het voetje nog op. Je kunt hem ook leren om dingen op te pakken en ermee te zwaaien. Of te apporteren. Kijk op google voor meer trucjes, en kijk ook bij nalanta. Daar staan heel veel trucjes met uitleg. Succes!! Ben benieuwd naar de foto's! -xxx- jes