Ze kan meestappen maar meedraven lukt niet!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DonjaxAlla

Ze kan meestappen maar meedraven lukt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 14:41

Hallo allemaal ! :)
Ik heb sinds 2 maandjes een verzorgpony waar ik nu langszaam de kunsten van vrijheidsdressuur aan het aanleren ben.
Ze kan al touch ( met klicker ) en in stap meelopen en stoppen.

Nu wil ik haar graag mee leren draven maar dit lukt echt niet, als ik ga rennen loopt ze er in een snelle stap achter. Dit negeer ik dan ( ik geef haar hier geen beloning voor ). Als ik haar meeneem aan het halster werkt het al helemaal niet . Ik ga er dan niet voorlopen maar gewoon naast daar dit helpt echt niet.

Heeft iemand een oplossing?

Dankjewel alvast :)

Isabelle98

Re: Ze kan meestappen maar meedraven lukt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:57

Je moet haar ook gewoon belonen als ze in een snelle stap achter jou aankomt, want ze komt toch achter je aan, en dat is toch een groot deel van wat jij wilt, misschien wil je het sneller, maar alsnog, ze doet wel wat je wilt, dus dat moet je óok belonen!

Ik had dit ook met mijn pony, het duurde niet superlang voordat ze vrolijk meedraafde en galoppeerde, maar het was ook niet meteen zo als ik wegrende dat ze erachter aan kwam, ook eerst gewoon een snelle stap.

Hoe ik het gedaan heb, gewoon blijven oefenen, blijven wegrennen, en niet stoppen omdat ze niet in draf achter je aan komt!
Je moet gewoon heel enthousiast zijn en blijven. Toen mijn pony ineens in draf achter me aan kwam, was ik zo blij! En heb er helemaal, { best wel overdreven } met stemcommando, snoepjes, klopjes, aaitjes heel erg goed beloont!

Dan weet je pony in ieder geval dat ze het goed heeft gedaan, en word er zelf ook enthousiaster van dus zal het ook sneller gaan doen!

Ik denk dat het wel gaat lukken, je moet gewoon volhouden.:)

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 16:02

XEMERx schreef:
Je moet haar ook gewoon belonen als ze in een snelle stap achter jou aankomt, want ze komt toch achter je aan, en dat is toch een groot deel van wat jij wilt, misschien wil je het sneller, maar alsnog, ze doet wel wat je wilt, dus dat moet je óok belonen!

Ik had dit ook met mijn pony, het duurde niet superlang voordat ze vrolijk meedraafde en galoppeerde, maar het was ook niet meteen zo als ik wegrende dat ze erachter aan kwam, ook eerst gewoon een snelle stap.

Hoe ik het gedaan heb, gewoon blijven oefenen, blijven wegrennen, en niet stoppen omdat ze niet in draf achter je aan komt!
Je moet gewoon heel enthousiast zijn en blijven. Toen mijn pony ineens in draf achter me aan kwam, was ik zo blij! En heb er helemaal, { best wel overdreven } met stemcommando, snoepjes, klopjes, aaitjes heel erg goed beloont!

Dan weet je pony in ieder geval dat ze het goed heeft gedaan, en word er zelf ook enthousiaster van dus zal het ook sneller gaan doen!

Ik denk dat het wel gaat lukken, je moet gewoon volhouden.:)

Dankjewel! Ik ga het gelijk uitproberen! :j

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:14

VD-ITP>>TVG

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:27

Grappig dat ik dit nu lees. Mijn paard deed het ook niet (dacht ik) totdat ik eens niet in de longeerbak ging proberen. Ik had de rijbak even voor me alleen. Ik rende en ze ging zo achter me aan, de longeerbak was gewoon te klein om achter me aan te komen denk ik. Super beloond en ik ga het woe of do avond weer proberen