NH_trainer schreef:Het is me niet duidelijk of je met een enkele lijn of dubbele lijn longeerd. Het voordeel van longeren met dubbele lijn is dat je de teugelvoering van het rijden goed kunt nabootsen. Als het met je stem en lichaamstaal niet lukt, kun je altijd nog het tempo reduceren met een ophouding via de lijnen. Mijn ervaring is door heel subtiel te zijn met mijn hulpen in combi met stemphulpen, dat je hiermee zeer goed elk gewenst tempo kunt vragen. Succes!
Ze doet het met zowel enkele als dubbele lijn. Werk er allebei wel mee en doe ook werk met de lange lijnen maar uiteindelijk blijft het tempo te hoog voor echt goed werken. Ik weet dat het voor haar een manier is om zich aan de hulpen te ontwerken en ze is daar ook echt een meester in.
Bij het longeren met dubbele longe moet ik ook nog opletten dat ze niet van de rel raakt. Zo is een lijn achter haar achterhand langs niet een reden voor een nog hoger tempo en soms echt paniek Doe dus de lijn bij het longeren over haar rug heen.
Eigenlijk ben ik "bang"dat ik gewoon een te voorwaarts paard heb