Longeersingel schuift en staartriem is te klein

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Longeersingel schuift en staartriem is te klein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 14:43

Hoi bokkers,

Kan iemand mij adviseren? Ik heb een neopreenlongeersingel met daaronder een longeerdekje van Lammert Haanstra. Ik longeer met dubbele longe. Mijn singel schuift tijdens het longeren vaak over de schoft heen behalve als ik hem heel strak (echt heel strak) doe terwijl ik normale spanning op mijn longe heb. Ik sta er niet aan te trekken of iets dergelijks. Nu heb ik een tijdje terug een staartriem aangeschaft van Pagony in maat full maar deze is te klein terwijl mijn paard ongeveer 1.68 is, dus niet uitzonderlijk groot. Ik heb het vermoeden dat deze staartriemen voornamelijk bedoeld zijn voor een zadel en niet voor een longeersingel. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt, groetjes.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:46

Dan zou je een staartriem van een mentuig kunnen proberen, die "beginnen" op de juiste plek :)
Afbeelding

Lara

Re: Longeersingel schuift en staartriem is te klein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:22

Je zou ook met een stevig touw het kunnen bevestigen aan de longeersingel? Het lijkt mij nogal zonde als je net een riem gekocht hebt weer een ander moeten kopen..

DromenLies

Re: Longeersingel schuift en staartriem is te klein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:45

Ja ik ga nog wel even knutselen idd. Bedankt