ik rijd zo`n vier keer per week,maar merk wel dat m`n paardje het moeilijker heeft als ik een dag niet gereden heb. nu leek het me goed om behalve vier keer per week te rijden, ook nog zo`n een a twee keer in de week te longeren. Ik ben opzoek naar iets waar door z`n spieren een beetje getraind worden, en lekker los komen. Nog wat nutige info: -pony is 17 -we gaan b starten maar de pony is al l geweest en nemen ook l oefeningen mee in het trainen. -pony heeft moeite met rechter stelling en op eigen benen lopen, dit omdat ie waarschijnlijk bij z`n vorige baas (die heb 9 jaar heeft gehad) veel op de hoefslag heeft gelopen en niet veel rechter stelling heeft getraind. -pony loopt heel gemakkelijk nagefelijk en daarom zoek ik ook een bijzet teugel die "fijn"voor hem is maar hem wel lekker los maakt als ik een keer geen tijd heb om te rijden en even wil longeren. - ik ben er bang voor dat ik iets aan hem hang wat z`n hele aanleuning verpest, dat zou natuurlijk erg jammer zijn omdat de pony fijn vertrouwen heeft in de hand.
oefening voor het longeren om m`n pony losser te maken/of te gebruiken zijn ipv rijden zijn ook welkom!