[LT] Dressuur a/d Lange Teugel Show - o.a. op Paard & Koets

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

[LT] Dressuur a/d Lange Teugel Show - o.a. op Paard & Koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 23:37

Tja het is weer eens iets anders! Dit jaar bestaat het Shetlandpony stamboek 75 jaar. In augustus is ter ere daarvan een grote internationale jubileum show/wedstrijd geweest. Voor de showavond zijn er verschillende shows opgezet, een lange teugelkür kon dan niet ontbreken natuurlijk. Een viertal werd samengesteld, en Umpire en ik zaten daar ook bij!

Dit seizoen hebben we in Ermelo, op Horse Event en Paard&Koets opgetreden. Erg leuk om een keer iets heel anders te doen. Niet voor je punten rijden, maar met zn vieren zorgen dat je een goede show neerzet. Uiteraard ging het niet altijd even vlekkeloos, het blijven paarden :Y) maar dat mocht de pret niet drukken.

Om weer een keer iets anders dan onze standaard trainingen te laten zien, hier een kleine impressie van de shows waar we hebben gelopen! (en waarschijnlijk de eerste en laatste keer dat ik mezelf in jurk vertoon op bokt :') )

Horse-Event: Toen het nog lekker weer was 8-)

Met zn vieren binnenkomen. Ik ben degene in de groene jurk met de zwartbonte pony
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook op Paard&Koets waren we te vinden!

Afbeelding

Afbeelding

En ook nog een filmpje van Paard&Koets! Zo braaf als Umpire op Horse Event was, zo onstuimig was ie op P&K. Dit filmpje is van zondag gelukkig, dat was de enige keer dat ie met 4 benen op de grond is gebleven :)) Ach ja een beetje karakter kan geen kwaad zullen we maar zeggen O:)

Wat rijtechnisch commentaar betreft, het zijn shows, dat is toch wel heel anders dan een wedstrijd of training. Uiteraard zijn tips en feedback altijd welkom. Alleen liever niet over de andere 3 deelnemers.

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 27-11-12 04:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel :)

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:56

erg leuk in elkaar gezet zeg! Die jurken maken het juist helemaal af, leuk *\o/*

Als tip, soms gaan je handen iets omhoog waardoor je geen rechte lijn meer hebt in je armen en teugels dus soms je handen laag houden, maar dat zijn momentopnames!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 11:42

Haha ja het is eens wat anders dan in je wedstrijdtenue :))

Die handen hoog is echt een puntje ja, het gebeurt vooral wanneer Umpire er een beetje tussenuit wil piepen en met zo'n show had ik soms echt mn handen vol aan m := Dus dan was ik al blij als ik m netjes rond kreeg en dan let ik iets minder op mn eigen houding :j Maar je hebt zeker gelijk, het gebeurd me zo nu en dan. Al wordt dat door mn instructrice flink in de gaten gehouden ~~}> :=

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:49

Nogmaals...hartstikke leuk! Elke keer als ik weer foto's van jou en Umpire zie denk ik...."ja, ik ga ervoor...nu ga ik het ECHT ook met P.C. doen" en dan schiet het er toch weer bij in...

(toch stiekem iets tot een andere deelnemer richten O:) .....Ricky hoeft geen strikje om, mag zo bij ons in de wei geparkeerd worden :D )

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 11:52

nathalie2302 schreef:
(toch stiekem iets tot een andere deelnemer richten O:) .....Ricky hoeft geen strikje om, mag zo bij ons in de wei geparkeerd worden :D )

_O- tja dan moet je toch echt bij Marleen zijn en niet bij mij :D

Ja die arme P.C. zoveel talenten zoveel kwaliteit! Hij zou het echt goed doen hoor :j

andafries

Re: Dressuur a/d Lange Teugel Show - o.a. op Paard & Koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:26

Ziet er toch netjes uit ! Ik weet hoe moeilijk het is om een show te geven. Dat gaat echt niet vanzelf. Ja de handen vind ik soms ook ietwat te hoog. Dat zie je ook duidelijk bij het vosje de achterhand valt daardoor steeds wat naar buiten. Zwarte pony wordt heel netjes begeleid. Ziet er goed uit ...top !

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 14:29

Dankjewel! Ja het is toch altijd weer lastiger dan het lijkt vanaf de zijkant, zo'n show zeker met meerdere mensen. Maar daarom juist ook wel erg leuk om een keer gedaan te hebben :j

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:42

Onwijs leuk! :) Zag je al staan na of voor (weet het niet meer :') ) onze show, onwijs leuk om te zien! :) Denk dat ik t ook weer met mijn shet ga oppakken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 11:20

Nista_RX schreef:
Onwijs leuk! :) Zag je al staan na of voor (weet het niet meer :') ) onze show, onwijs leuk om te zien! :) Denk dat ik t ook weer met mijn shet ga oppakken.

Ja dat klopt wij zaten allebei de dagen precies na jullie! Dankjewel!

eclair98

Re: [LT] Dressuur a/d Lange Teugel Show - o.a. op Paard & Koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 08:50

dat is weer eens wat anders!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 08:55

Jammer dat ik jullie niet gezien heb op Paardenkoets, vrijdag waren jullie er niet?

Haha sorry maar wie heeft die jurken uitgekozen? :')

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:16

Ontzettend leuk om te zien. Doe je met hem alleen lange teugelwerk of heeft hij nog bijbaantjes?
Ik zou er zo zin in krijgen...

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:45

wat grappig
echt leuk in elkaar gezet, en die jurken daar bij
maakt gewoon het hele plaatje compleet

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:52

Zie ik toch inene ons viertal op de voorpagina staan.. :D

Leuke foto's, ik vond het inderdaad ook erg leuk om te doen :j

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:47

ontzettend leuk!!!

Ziet er super uit!

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:54

ik vind het er een beetje saai uitzien, maar dat is mijn mening. Die jurken maakt het wel interessanter, maar is dat niet lastig met het lopen? Ook lijkt mij het vermoeiend om de hele tijd mee te lopen, maar aan jullie te zien hebben jullie daar geen problemen mee dat vind ik dan wel knap.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:57

Ja op de voorpagina :D
Ziet er super leuk uit..!!
Ooit hoop ik het zelf te kunnen zien :)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:13

heel erg leuk, en ik weet hoe moeilijk het is om een paard/pony op een show te laten doen wat die thuis ook doet, ze zien zo veel dat het soms echt lastig kan zijn.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 13:22

Hahaha hebben we nog de voorpagina gehaald ook in onze jurk :))

liljebo schreef:
Ontzettend leuk om te zien. Doe je met hem alleen lange teugelwerk of heeft hij nog bijbaantjes?
Ik zou er zo zin in krijgen...

Hij is voornamelijk aan de Lange teugel opgeleid. Maar is ook ingereden, we fietsen veel en sinds een tijdje doen we ook veel Parelli. Maar dressuurmatig is het werken aan de LT wel het voornaamste wat we doen :j

acera1991 schreef:
ik vind het er een beetje saai uitzien, maar dat is mijn mening. Die jurken maakt het wel interessanter, maar is dat niet lastig met het lopen? Ook lijkt mij het vermoeiend om de hele tijd mee te lopen, maar aan jullie te zien hebben jullie daar geen problemen mee dat vind ik dan wel knap.

Nouja het hele idee achter het werken aan de Lange Teugel is natuurlijk dat je ernaast loopt ;) En er dus de hele tijd naast moet lopen. Je raakt eraan gewend :j En die jurk ging eigenlijk wonderbaarlijk makkelijk. Was wel mn grote nachtmerrie ja :') Dat ik daar over ging struikelen.

Dankjewel verder iedereen! En de een zal het leuker vinden om te zien dan de ander, maar dat hou je natuurlijk met elke show :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:38

Gaaf zeg! Hele leuke foto's en videos :j Kan nog heel veel leren als ik dit zo zie :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:09

Ik vind die jurken dus echt afsch....... Sorry..... :D ik zou me daar ook niet in willen vertonen..... Maar jullie pony's zijn echt top. Wat een leukerds, stuk voor stuk wil ik ze wel adopteren.....

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:19

Leuk jullie hier ook te zien, had jullie gezien op P&k dacht al dat jij het was maar wist het niet zeker hihi

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:35

Heee daar zijn de foto's *\o/* En gewoon de voorpagina :D
Vind het nog steeds erg leuk! En die jurken...hihi blijven lastig :')
Is de show eigenlijk alleen dit jaar of gaan jullie volgend jaar ermee verder?

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:37

ik kan sinds kort niet meer op mijn pony rijden...
deed altijd dressuur maar wat is dit leuk. ik ga dit zeker oefenen.
die schouder binnenwaards is gaaf!!!

hoe heet dit? en is daar nog meer info over te vinden op internet??

gaaf joh!!

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:04

Leuk!
De jurken maken het wel net even af :D