Tips voor Uitslaan jambette && Spagaat.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_lotte

Tips voor Uitslaan jambette && Spagaat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:27

HeeHee!
Ik en mijn 22-jarige KWPNpaardje mikkie (lamaika) Zijn een beetje amateuristisch bezig met VD en neckrope rijden enz. Ze kan nu halthouden meestappen draven stilstaan terwijl ik wegloop en (hetbegin) van de jambette,

1= Jambette: Ze schraapt nu met een voetje hoog zolang als ik zeg en het andere vietje wordt nog aan schrapen gewerkt. Mijn vraag is nu; Hoe laat ik mikkie haar voet gestrekt en hoog houden? Dus een Echte Jambette dus? Het liefste meerdere manieren en filmpjes van jullie manier?

2= Spagaat; Ik wilde laats aan het compliment beginnen maar ik las dat ik beter eerst de spagaat kon doen. Maar nu... HOE LEER IK 'M (:

Alvast bedankt :o

minajtje

Re: Tips voor Uitslaan jambette && Spagaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:31

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:09

Voor de jambette, belonen op het moment dat je paard m NET iets hoger doet dan normaal, of wanneer hij een keertje niet schraapt :) Als je met een clicker werkt is dit snel aangeleerd!

Voor de spagaat:
http://naturalnista.nl/content/2012/09/Spagaat

marleennn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:38

Indd wat Nista_RX zegt :D!

marleennn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:21

Ik had nog een soort van tip: Floris doet dat ook niet goed (meer). Maandag ging er een vriendin met mij mee naar Floor, en toen ging zij even op Floris, en vroeg ik de jambette aan Floor, omdat hij dat nog niet kan de jambette als ik op hem zit. Dus wou ik dat even doen. En toen strektte hij heel mooi uit, en ging niet schrapen, maar zegmaar in de lucht ''tikken'' wat ook zo hoort. :)