Het komt altijd voor in de boeken van heartland, wat het precies is, dat weet ik niet maar heb wel eens gelezen dacht het juist niet goed is ofzo. ik lees even mee!
dus je gebruikt de join - up eigenlijk alleen om paarden zadelmak te maken, of correctie met 'probleempaarden' ?
Want bij een andere topic, gebruiken ze de JU als hulpmiddel om de vertrouwensband te versterken/aanmaken...
juliedo24
Geplaatst: 19-11-12 18:47
haha bij een join-up maak je gebruik van paardentaal om het vertrouwen van een paard te winnen kort gezegd. ik vind het een mooie methode!! edit: je kan de 'JU' gebruiken voor het zadelmak maken, maar eigenlijk voor bijna alles alleen moet je meer kunnen dan alleen de JU
als je een JU wilt doen moet je echt weten waar je mee bezig bent! je breekt naar mijn idee het paard mentaal door hem "buiten de groep te sluiten" en hem vervolgens weer toe te laten, als dit fout gaat word je paardje er echt niet vrolijker van!
maar als je er echt meer over wilt weten moet je het eerder genoemde topic maar even door lezen
Laatst bijgewerkt door zoofje op 19-11-12 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Celiien
Geplaatst: 19-11-12 19:02
Join up... Doe dit alleen als je ervaring hebt, en niet zomaar met elk paard! Zie maar hierboven bij de link. als het niet goed doet, kan t goed misgaan, tussen jou en paard of t paard algemeen !
maar ik zeg ook helemaal niet dat ik het ga uitvoeren hoor, ik wou alleen weten wat het was, en hoe je het moest doen. En ALS ik het ooit zou doen, zou dat bij mijn paard zijn, en niet een paard dat ik b.w.v.s achter de hoek tegen kom (:
Nickas
Geplaatst: 19-11-12 19:07
Als je je paard onzeker wil krijgen en veel spanning wilt laten ervaren, moet je een join-up gaan doen. Er komt zoveel bij kijken dat je écht goed moet weten wat je doet, en dat moet je leren van een professional. Niet door naar you-tube filmpjes te kijken, maar door echt met iemand mee te lopen die precies weet wat ie doet. Dán maak je kans dat je vertrouwen wint en verder kan. Maar met een normaal functionerend paard, moet je geen join-up gaan doen. Je maakt meer stuk dan dat je opbouwt anders!