Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
glenstorm schreef:Heb het idee dat ze geen respect meer heeft voor jou.
Misschien eens een keertje een Join-up proberen http://www.bokt.nl/wiki/Join-up
Denk dat ze dan jou meer ziet als leider in plaats van dat ze zelf de leiding neemt.
glenstorm schreef:Ik had niet alles helemaal goed gelezen. Als ze je idd bijna aanvalt in een Join-up niet zo'n goed idee
s6801881 schreef:Laten we even heel duidelijk zijn, een join-up is zelden een goed idee. Enkel als laatste redmiddel in handen van een ervaren uitvoerder is het een optie. Geen middel dat je lukraak als antwoord moet geven op verhoudingsproblemen![]()
Lees eerst dit topic, voordat je nog eens zomaar een join-up in de kring gooit: [NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!
glenstorm schreef:s6801881 schreef:Laten we even heel duidelijk zijn, een join-up is zelden een goed idee. Enkel als laatste redmiddel in handen van een ervaren uitvoerder is het een optie. Geen middel dat je lukraak als antwoord moet geven op verhoudingsproblemen![]()
Lees eerst dit topic, voordat je nog eens zomaar een join-up in de kring gooit: [NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!
Ik heb zelf en anderen hebben meerdere malen bij verschillende paarden een join-up uitgevoerd. Dat leverde altijd een goed resultaat op. Veel meer respect en vertrouwen.
_Gillian_ schreef:Dank je voor je reacties! Ik heb altijd les grondwerk gehad, maar zo'n 2 maanden geleden stop gezegd, omdat we niets meer leerden. Die 2 maanden gingen super! Tot woensdag… We hebben de join-up ook verschillende keren gedaan. Thuis als op verplaatsing, nl. op een kamp. Dit ging altijd goed! Grondwerk deden we alles zonder halster. Maar als ze iets 'vergeten' was, even halster omdoen, inleren, en dan deed ze het terug zonder halster.
Dobel schreef:glenstorm schreef:Heb het idee dat ze geen respect meer heeft voor jou.
Misschien eens een keertje een Join-up proberen http://www.bokt.nl/wiki/Join-up
Denk dat ze dan jou meer ziet als leider in plaats van dat ze zelf de leiding neemt.
Het gevaarlijkste wat je kunt doen als een paard dominant is naar jou toe! Een paard mag NOOIT naar jou schoppen/bijten/bokken of aanvallen. Laat dat eens duidelijk worden bij hem/haar!!
Jessix schreef:Als lichamelijke ongemakken zijn uitgesloten en het ook geen speelse bokken zijn, dan zou ik denken aan dat je paard het zat is om grondwerk te doen.
Een bekend gezegde van Parelli is: "don't turn the 7 games in to 7 jobs or they become 7 tortures" In mijn beleving geldt dat voor alles wat je met je paard doet.
WhySoWhite schreef:Jessix schreef:Als lichamelijke ongemakken zijn uitgesloten en het ook geen speelse bokken zijn, dan zou ik denken aan dat je paard het zat is om grondwerk te doen.
Een bekend gezegde van Parelli is: "don't turn the 7 games in to 7 jobs or they become 7 tortures" In mijn beleving geldt dat voor alles wat je met je paard doet.
Als het geen spelende bokken zijn? Dat paard moet zich gewoon gedragen en hoort niet te bokken als je er mee bezig bent en al HELEMAAL niet gericht... Afstraffen speels of niet.