Probleem. Nou kijk, de pony waar het om gaat is vijf jaar en een paar maanden oud. Ik probeer te volgen en achteruit te lopen.
Volgen gaat niet want ze gaat meteen rollen... Achteruit lopen gaat wel maar dat komt omdat het haar vanaf jongs af aan al aangeleerd is.
De reden. Ik wil graag vrijheidsdresuur met haar gaan doen zodat we een betere band krijgen en dus meer plezier en vertrouwen hebben samen. Zo word het rijden ook veel gemakkelijker en fijner.
Tips en hulp zinnen - - -
Alvast erg bedankt! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
_Lindy_
Geplaatst: 28-10-12 17:22
ben je bekend met gewoon grondwerk met het halstertouw eraan? loopt ze gewoon netjes naast je schouder mee aan het halster in stap en draf (en eventueel galop)? Anders zou ik dat eerst met haar oefenen.
swartbeessie
Geplaatst: 28-10-12 17:23
Verdiep je eens in leertheorieën en gedrag van paarden. Leuke site waar het één en ander niet te ingewikkeld wordt uitgelegd: http://equilogie.be/leergedrag.html
Idd grondwerk. Als je merkt dat je pony wil gaan rollen neem je hem mee om een stukje te stappen. Maar als het niet lukt is je pony misschien niet heel geschikt.
Tja rome was ook niet in 1 dag gebouwd. Geduld dus.
En heb het idee dat je er ook een beetje gefrusteerd door bent? Dat werkt sowieso niet, dus blijf positief! Het heeft geen zin dingen te herhalen, want ben het wel eens met wat anderen al hebben gezegd
Nee ben er niet gefrusteertd door, helemaal niet! Ik vind het gewoon leuk, met een ander paard gaat het wel gewoon dus waarschijnlijk ligt het gewoon dat ze het neit in zich heeft
Anoniem
Geplaatst: 30-10-12 17:28
wat in zich heeft? dingen aanleren op commando? elk paard heeft dat in zich... dus waarschijnlijk moet je het wat tijd gunnen of even een andere aanpak proberen... of lekker laten...
Op youtube staan handige dingen om te helpen !! en wat probeer je aan te leren, en met eten ofso werk het altijd maar geeft niet te veel eten anders word ie dik xD
Gibbylover
Geplaatst: 30-10-12 23:27
En als je een halstertouw neemt, is ook altijd handig !! en je kan ook lessen nemen voor grondwerk en op yt kijken en vragen aan mensen of ze willen helpen