Terug bij af..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kasiderambo

Terug bij af..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 15:19

Ik heb twee super verzorg shetten.
Rambo beet en steigerde wanneer ie er zin in had,
Heb ik kunnen afleren, wanneer ik met kaside bezig ben lijkt het erop dat rambo jaloers is.. nu, wanneer ik dan met rambo aan vd wil gaan werken komt er niks van in huis, doet meneer terug zijn eigen zin, en begin zijn oude gewoonte op te nemen .. ik weet niet waarom hij zo doet en ben dus opzoek naar een oplossing.
Iemand tips?
Alvast bedankt!

geerke

Re: Terug bij af..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:22

een optater verkopen?
Meestal helpt een goed gesprek niet echt bij een shet.

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 15:24

geerke schreef:
een optater verkopen?
Meestal helpt een goed gesprek niet echt bij een shet.

Ik ben meer van de mening ' luisteren naar de paard ' kom je meestal ook verder mee.
wanneer hij gaat steigeren of bijten dan geef ik hem wel een tik, ik probeer nu een antwoord te vinden waarom hij zijn oud gedrag terug boven haalt.. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:27

dan moet je misschien beter luisteren? ;)
Hij maakt gebruik van de mogelijkheden die jij hem geeft(onderschrift van oh zo gemiste Kiwiko |( )

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:29

Naar mijn mening heeft een paard naar jou te luisteren, en niet andersom. Natuurlijk moet je je paard proberen te begrijpen, maar uit jaloezie bijten en steigeren? Bij mij had hij een gigantische schop onder zijn eigenwijze billen gehad ;)

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:34

Hij zegt je nu dat hij gewoon je aan het uitproberen is ;)
Als hij dit zou doen in een kudde zou hij allang een (harde) opdonder hebben gekregen. Als het je daar om gaat :)

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 15:59

mang schreef:
Naar mijn mening heeft een paard naar jou te luisteren, en niet andersom. Natuurlijk moet je je paard proberen te begrijpen, maar uit jaloezie bijten en steigeren? Bij mij had hij een gigantische schop onder zijn eigenwijze billen gehad ;)

Het respect wat hij op lange termijn gaf aan mij is nu een beetje aan het verwateren.
Ik weet hoe ik met hem overweg moet gaan, alleen weet ik niet waarom hij het oude gedrag deels boven haalt..

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:01

omdat jij blijkbaar niet genoeg overwicht hebt

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:08

Je zal hem toch echt eens een paar keer stevig aan moeten pakken. Niet kletsen over vanalles. Reageren op het juisge moment en op de juiste manier. Anders is het eind zoek met je pony.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:05

GVL-ITP >> GVL

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:00

Doe je sowieso wel grondwerk met je paard? Sowieso dat is aan te raden. En dit gedrag is gewoon onacceptabel, in een kudde had ie ook een schop onder zn hol gehad. Wie is er ook al weer de leider? Ik hoop toch niet je paard. Ik ga mee met mn bovengangers :j

sannebus10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:41

Laat je paardje niet de baas spelen. Ik heb zelf ook ponys en 1 daar van is een shet die trapte in het begin ook wel van jaloezie nAr anderepaarden maar die trapte terug dus ze hield op aar mij deed ze dat soort dingen niet maar je moet haar bestraven als zr het fout doet en als ze het bijv goed doet gesf je haar een beloning

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:20

Als je paard het doet omdat hij jaloers is, en dus inderdaad wel jouw aandacht wilt, kun je op dat moment ook alles laten vallen en meteen omdraaien en weglopen.

Dan leert hij snel genoeg dat het hem alleen maar in de weg zit.

Wel ben ik benieuwd op welke momenten hij wat doet? Bijt hij al op het moment dat je aan komt lopen, bij een bepaalde oefening oid?