Nu komt de tijd dat ik iets meer met haar aan de slag wil en ik moet zeggen dat pakt ze echt heel braaf aan. Zadel erop, aansingelen, longeren en erop zitten geen probleem! Momenteel hebben we de stap, draf en stop onder het zadel bevestigd. Dit is nog wel aan de longeerlijn.
Sinds kort haalt ze een raar grapje uit. Longeren op de rechterhand gaat prima (ook onder het zadel aan de longe). Ze doet het perfect. Maar op het moment dat ze op de linkerhand moet gaat ze in staak. Niet vervelend of drakerig. Ze draait gewoon constant mee als je haar om wilt draaien en loopt achteruit. Als je haar dan eenmaal zover hebt dat ze toch linksom gaat, draait ze zich ineens vliegensvlug om. Ze blijft dan staan en kijkt me aan van zooo ik ben klaar.

Uiteraard heb ik eerst wel laten checken/nagekeken of er niet iets is wat haar zeer doet op die hand. Osteopaat, tandarts, hoefsmid alles is gedaan. Er is lichamelijk niks met haar aan de hand. Ze loopt ook niet kreupel en als ik haar los klik en haar om me heen laat draven op de linkerhand (wat ze dan dus wel doet!) loopt ze ook echt als een zonnetje.
Ik heb inmiddels het gevoel dat ze me flink in de zeik neemt. Uiteraard pak ik haar wel aan, maar mevrouwtje is snel over haar zeik en dan doet ze helemaal niks meer. Heeft iemand misschien tips hoe ik deze 'kleine' diva op de linkerhand weer in het gareel krijg?