[HE] HE 2012: Verslag clinic Horst Becker
Uiteraard zijn er ook plaatjes van gemaakt en leek het mij leuk hier nog even een fotoverslag te plaatsen

Ik had dus via Paard&spul (gratis paardenkrant) een clinic van Horst Becker op Horse Event gewonnen!
Heel leuk, wilde al langer een clinic van Horst, en had nog nooit les gehad in dubbele longe.
Dubbele longewerk deed ik al wel met Furia, dit is meer uit nood geboren, toen hij nog jong was hield hij erg van omdraaien tijdens het longeren, en toen heb ik dat gewoon eens geprobeerd en sindsdien longeer ik hem altijd aan de dubbele longe

Het was erg leerzaam, maar vooral ook heel anders: De bedoeling was dat je schouders parallel waren met de schouders van je paard en dat je buitenlijn loodrecht van de longeersingel naar mij toe liep. Daarnaast moest je de dubbele longe in 1 hand houden, ook wel een uitdaging

Nou genoeg gepraat, hier de foto's:
Oja, Furia nog even vorstellen, dat is mijn 9 jarige PRE ruin, die ik sinds zijn derde jaar heb en waar ik van alles mee doe (dressuur, buitenrijden, vd, lange teugelen, dubbele longe, springen etc).
1. Horst pakt Furia eerst even over, om het wat uit te leggen.

2. Knap paard

3. En dan mag ik het weer zelf proberen

4. Maar dan pakt Horst hem toch nog even over om wat uit te leggen

5.

6. Even een wat ander plaatje

7. Galopje met Horst.

8.

9. Mooi plaatje!!

10. En ik zelf weer aan de slag

11. Ik word weer even gecorrigeerd door mijn houding (Horst in z'n eigen taaltje half Duits, half NL: Ik kan beter jou gaan longeren!):

12. Over na zijn slechtere hand tijdens het longeren, hier valt hij erg naar binnen (longeer ook eig. te weinig, wil dat nu weer gaan oppakken).

13. Valt hier ook te zien dat hij echt moeite heeft met de correcte buiging/stelling.

14. Ontspannen galopje...

15. En hier iets meer spanning.

Nou hopelijk vinden jullie de plaatjes een beetje leuk en mijn fotoverslagje! Vragen/opmerkingen zijn altijd welkom

Met dank aan Anne (mijn instructrice) die gezellig mee was en deze foto's dus heeft gemaakt

Groetjes Madelief en Furia uiteraard!