ik heb wat hulp nodig met mijn paard. ik heb een 5 jarige draver die in november was ingereden, ik kocht hem in december als recreatie paardje. voornamelijk rij ik gewoon buitenritten. nou loopt ie er eigenlijk al het hele jaar bij als een hert en ik ben niet bepaald erg dresuurmatig en heb er ook geen discipline voor. nu hij wat last begon te krijgen van zijn rug heb ik maar een stapje terug gedaan.
vorige week ben ik gestopt met rijden, ook omdat we een ander zadel nodig hebben door de veranderingen van spieren en groei. dus nu is er vollop tijd voor grondwerk longeren ect.
nu ben ik dus aan het longeren met bijzet teugels, zon halfuur per dag, 2 dagen in de week vrij, en voor de afwiseling nog een x vrijspringen of wandellen. het longeren gaat goed en nu pas na een paar dagen longeren gaat hij dan eindelijk wat lager met zijn hoofd ook in draf en is er wat meer ontspanning.
nou ben ik tog nog onzeker over hoe ik dit kan aanpakken en of ik het wel goed doe, ik lees zo veel protest tegen de bijzet teugel, maar met gewoon longeren berijk ik niks, egt niet.
dus heeft er iemand tips hiervoor? wat ik nu het beste kan doen zonder rijden, om hem wat lager te krijgen en of het redelijk klinkt wat hier boven staat?
thanxs