Eindeloos..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kasiderambo

Eindeloos..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 10:36

Hoi Bokkers,

Ik heb een super lieve verzorgshetter, maar meneer speelt graag met de voetjes wanneer het om longeren gaat.
Nu hebben er een aantal mensen hier op bokt de tip gegeven als hij stampt naar mij, een flinke tik te geven. [ op het juiste moment. ]
Gisteren heb ik hem aan de longe genomen, stap en draf geoefend.. na een tijdje terug met de voeten spelen..
heb ik uiteindelijk maar mijn ' slecht gevoel over het zweep gebruik en weiger een tik te geven ' toch maar even aan de kant gezet.
Meneer stampt weer naar me, een flinke tik op de kont.. waarbij ik mij niet goed voel maar het hielp dus werkelijk.!
Achter nog eens twee keer uit te halen naar me weer een tik gegeven. uiteindelijk had m'n mannetje door dat hij beter respect zou tonen tegenover mij. Na die twee tikken deed meneer redelijk goed zijn best, heb ik hem nog even in galop kunnen zetten. *\o/*
Het lijkt wel een eindeloos doel om hem redelijk aan het werk te kunnen zetten.

Toch ben ik fier op mijn jongen en hoopt dat het alleen maar betert. <3
Laatst bijgewerkt door kasiderambo op 03-09-12 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:39

Goed zo :)

Soms is een tik nu eenmaal nodig ja :)
Grondwerk je daarnaast ook nog met hem voor respect? Achteruit lopen/wijken voor druk is ook een goede oefening :)

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 10:44

EskeGirl schreef:
Goed zo :)

Soms is een tik nu eenmaal nodig ja :)
Grondwerk je daarnaast ook nog met hem voor respect? Achteruit lopen/wijken voor druk is ook een goede oefening :)

Ik probeer zoveel mogelijk grondwerk te doen maar hij heeft er wel moeilijk mee..

nadine_yvana

Re: Eindeloos..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:54

Herkenbaar verhaal, mijn shetje trapt ook als hij iets niet wil of geen zin heeft. Ik vind het dan ook zo moeilijk om hem dan een tik te verkopen, maar ik denk dat het idd zal helpen, dus moet ook maar eens harder optreden. Heb al verscheidene blauwe plekken op mn benen staan en das niet de bedoeling.

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 21:05

nadine_yvana schreef:
Herkenbaar verhaal, mijn shetje trapt ook als hij iets niet wil of geen zin heeft. Ik vind het dan ook zo moeilijk om hem dan een tik te verkopen, maar ik denk dat het idd zal helpen, dus moet ook maar eens harder optreden. Heb al verscheidene blauwe plekken op mn benen staan en das niet de bedoeling.

Daar zeg je zo iets.. blauwe plekken, m'n andere shet beet en steigerde .. ging ik vol blauwe plekken naar huis..