Blok uitbreiden (materiaal): wat gebruiken jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Blok uitbreiden (materiaal): wat gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 12:38

Op stal hebben we een blok van ong 1 bij 1 meter, kan ook kleiner zijn. Ben erg slecht met maten :o
Mijn Fries vindt het erg leuk om erop te gaan staan met 2 voorbenen. Van de week probeerde hij echter om ook zijn achterhoef erop te zetten, maar dat heb ik tegen gehouden. Had niet het idee dat het een slim plan was van hem.

Nu zou ik best verder willen maar dan moet ik een groter plateau hebben of loopplank ofzo. Wat gebruiken jullie? Ik zoek eigenlijk wel iets wat vrij licht is of in delen kan, want kan nergens laten staan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:34

Berggeit op een blok kan, mits blok het gewicht aankan en er ong. 2.5/3 voetjes in lengte en breedte op passen. Als hij het aanbied gewoon kijken wat wil lukken en opletten dat hij achtervoeten veilig (dus geheel) er op kan zetten. Kan even tijd kosten, want het oprekken van de rugspieren is een goede, maar pittige oefening.

Blok hier is 40x40 en daar zou het uiteindelijk op moeten kunnen (heb pony's, dus kleinere voeten), maar gangbare maat voor 4 voetjes is 50x50.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 14:35

Ook voor maat Friese kolenschop := :D
Ga het blok eens meten, ben zo bang dat hij naar voren duvelt ermee...
En de berggeit kan hij nog niet....

Nu gaat het mij er ook om wat anderen gebruiken (bijv loopplank of brug ofzo?)

tamary

Re: Blok uitbreiden (materiaal): wat gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:51

Zelf op hoekje gaan staan en testen? Mijn blok staat stevig, maar bodem is breeder dan bovenkant.

Berggeit zelf kan je gewoon op de grond oefenen en eventueel plank van dezelfde maat als je blok gebruiken als hulp.

Brug of wip is een ander obstakel dan een blok en veel zwaarder.
Brug/plankier (75 of 90 cm breed) maak je van 3x 5x25/30x300 planken naast elkaar, verbonden door 6x 5x15x75/90 balkjes. Voor de wip maak je de middelste balkjes ver genoeg uit elkaar om er een dikke 15cm doorsnee paal tussen te leggen. Wip is goed voor evenwicht en staat hier ook nog op de verlanglijst.