beginnen met lange lijnen zonder ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sajavado

beginnen met lange lijnen zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:23

hallootjes!

ik heb gister lange lijnen(dubbele longe) gekocht, en wil binnenkort met mijn dravers merrie van 11 het gaan proberen!

maar nu het ding, ik heb geen ervaring? me paardje wel, die heeft op de baan gekoerst tot haar 5e en daarna recreatief voor de sulky gestaan.

ik kan wel met dubbele longe longeren, dus ik denk dat het ongeveer het zelfde is. maar toch,

hebben jullie misschien tips voor mij hoe ik dit ga aanpakken/beginnen?

ik hoop op jullie hulp! :D

privace

Re: beginnen met lange lijnen zonder ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:30

Ik heb geen tips... (heb het zelf nog nooit gedaan)
Maar je kunt misschien enkele filmpjes op youtube bekijken en dan kom je al een eind, niet? :o

Anders kun je hier altijd les voor nemen, er zijn genoeg mensen waar je het aan kunt vragen :j

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 01:37

Ja dat gaat je wel lukken,de basis is niet zo moeilijk
Had het tot een jaar geleden nog nooit gedaan en nu (zegt niet alleen ik ) ben ik er goed in en het paard kende het nog niet dus ja je kan ff wat filmpjes bekijken maar er zijn verschillende manieren dus je moet toch voelen wat werk voor jou en je paardje het best

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 01:43

Toen ik nog een penny was verzonnen we dit soort dingen om te doen, met dubbele lijnen longeren, of erachter en dan als een lopende koets erachteraan :-).
Als je kan longeren en weet hoe het met dubbele lijnen werkt, is het denk ik gewoon een kwestie van wennen. Ik ken niemand die hiervoor les heeft genomen.
Bovendien is je merrie ervaren en zal zij dus heel gewoon doen. Dat geeft jou weer ruimte om te wennen.

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 06:54

Bedankt voor de reacties!