Verschillende commando's voor gapen/flehmen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Verschillende commando's voor gapen/flehmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:02

Hoi,

Ik vroeg me af welke paarden hier zowel op commando kunnen gapen als flehmen en welke commando's jullie hiervoor gebruiken.

Mijn pony kan sinds een poosje flehmen op commando, hiervoor steek ik mijn vinger op en is het stemcommando "neus".

Voor gapen wordt het stemcommando dan al snel "gaap", maar wat voor teken koppel je hier aan, dat niet te veel lijkt op het flehmen?

Ben benieuwd naar jullie input!

Captain

Re: Verschillende commando's voor gapen/flehmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:05

Flemen vinger omhoog steken en gapen alleen het stemcommando 'Gaaaaaaap'. Hier gebruik ik geen handcommando bij.

privace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:28

Bij mijn pony draaide ik met 2 vingers (bij het gapen), bij het flemen vinder HOOG in de lucht.

Bij mijn paard (die het gapen nog niet goed snapt) heb ik een snoepje, commando 'gaaaap' + ik bots eens lichtjes tegen haar neus... Bij het flemen zelfde methode als de pony

grjtes

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:31

Vinger hoog bij flemen, en bijvoorbeeld zelf ook 'gapen' en gaaaaaap zeggen tijdens het gapen :P Je kunt ook met je hand een commando gebruiken, maar zorg er inderdaad voor dat het niet te veel op het flemen gaat lijken. Ik zit verder ook behoorlijk zonder inspiratie op het moment om een hand-commando voor je te bedenken, sorry! :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:03

Flemen vinger omhoog en 'fleeeeeem
Bij gapen een geopende hand voor het gezicht en 'aaahhhhhhh

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:56

Bij het flemen heb ik ook het veelgebruikte commando, mn vinger omhoog. Bij het gapen ga ik iets door mn benen en zeg "gaaaaap" :)