Bij de manege waar ik rij hebben alle paarden een verzorger. Ik verzorg daar ook een paard. Je rijdt (o.i.d.) in het weekend op dat paard en ik heb 1 keer in de week groepsles... Ik wil met dit paard (die trouwens echt enorm is:) ) graag bezig met wat leuke trucjes maar ik weet niet of dat haalbaar is omdat ik maar 1 keer in de week kan oefenen.. En ik heb geeen idee hoe ik dat moet aanleren...:S
Ik zou het niet doen. Je bent niet de enige die dit paard rijdt. Het kan heel gevaarlijk zijn als iemand anders het niet verwacht en de pony doet ineens een Jambette.
KM_Ris
Geplaatst: 26-08-12 19:40
Mag dat wel? op mijn manege willen ze het absoluut niet hebben!. iemand heeft er een paard behoorlijk mee verpest , was niet meer grappig.. Ik zou t niet doen eerlijk gezegd, je bent niet de enige die met het paard bezig is.
als je gewoon op google zoekt kan je het antwoord hier al op vinden. Maar je moet moet moet echt aan je manege vragen of dit mag. Waarom ga je niet gewoon rijden?
Als het mag is het heel leuk om te doen ! (: Kleine kunsten zouden niet gevaarlijk kunnen zijn voor andere ruiters alleen is het wel als je 1 keer in de week kan trainen is het wel dat het langzaam gaat. Hoe je het kan aanleren ; www.forstavd.tk
Dit heb ik ook gehad. Ligt echt aan het karakter van het paard. Je hebt paarden (dat zijn er de meeste) die, vooral op een manege, misbruik gaan maken van de "kunstjes" die je ze aanleert. Bij het voeren enz. Gaan ze ongewenst voetjes geven en stampen ze zo iemand tegen de schenen.
Ik heb gelukkig een paardje verzorgd die dit niet deed, dus dit leverde helemaal geen problemen op, maar ik zou eerst een kijken wat jouw paard ermee doet.
Maar ik waarschuw je, de meeste (Manege)paarden gebruiken de kunsten om ermee te schooien.