Hulp voor de spagaat en jambette

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xDebora

Hulp voor de spagaat en jambette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 22:09

Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk best wel benieuwd welke hulp jullie geven voor de spagaat en jambette. Ik wil graag beginnen met VD en zat na te denken over de commando's... Aangezien de commando's niet verwarrend moeten zijn.
Soms zie je dat mensen de zweep achter de knie van het paard hebben voor de jambette, anderen hebben hem hoger tegen de achterkant van het voorbeen en weer andere mensen hebben hem aan de voorkant van het bovenbeen. Wat is een makkelijke 'zweep' positie om het paard de jambette te leren.

En waar ik nog het meest over twijfel is de spagaat. Waar laat je de zweep op de benen van het paard of gebruik je de zweep niet als aanwijsstok en gebruik je alleen je stemcommando. Of doe je gewoon alle twee? En wat voor woord gebruiken jullie dan; 'lang', 'groot', 'spagaat' of gewoon een zelf bedacht woord?

Ik was hier eigenlijk wel benieuwd naar *D Alvast bedankt voor jullie reactie!

Alamo, Bambi & My Lily Rose ♥

VisibreTeam
Blogger

Re: Hulp voor de spagaat en jambette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:12

Ik gebruik als zweep positie altijd schuin voor staan en tussen knie en koot tikken, is makkelijk voor het uitbreiden van de spaanse pas :)

Ik gebruik voor de spagaat meestal een stem commando en een lichaamshouding, het woord dat ik gebruik 'strek' :))

Info over vrijheidsdressuur, klassieke dressuur en positief trainen?

http://www.visibreteam.nl

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:23

Ik zelf gebruik voor de jambette als commando een zweep op de schouder. :) Vind het er zelf iets netter uitzien.

Voor de spagaat heb ik mijn zweep achter de benen (hoog) en tik ze om en om aan, en zeg met mn stem (ik weet ook niet waarom :') ) "ho ho". Ik heb het commando zo hoog gezet (ik begon onderaan) zodat ik met mijn voeten dit zelfde kon doen om in de spagaat te zetten :)

Verder kun je bij filmpjes kijken wat nette commando's zijn. Onthoud wel dat die commando's steeds kleiner zijn gemaakt, dus je begint met een groot commando, en eindigt met een klein commando. Succes! :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:35

Ik heb met jambette de schouder aanwijzen en met de spagaat zeg ik "wijd"

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie