Op 3 januari heeft mijn wedstrijdpaard, voorzover ik het weet, het eerste bokt veulen gekregen: Minne.
We hebben Minne in juli uit het land gehaald: hij was erg mager.
Toen hij eenmaal op stal stond, zagen we tot onze grote schrik dat hij wormen had. Hij is daar een aantal keer voor behandeld en is nu weer worm-vrij.
Hij stond als enige hengst in het land met een merrie van 2, een merrie van 1.5 en een merrie van net 1.
Hij kan nu niet meer bij die merries in het land, omdat hij dan als enige het land in komt en we bang zijn dat hij dan niet wordt geaccepteerd door de merries.
Nu zijn er in de afgelopen 2 maand nog 2 hengstenveulens op stal geboren. Als die oud genoeg zijn, gaan ze met zijn 3-en het land in, als een kleine kudde.
Maar hij staat zich nu een beetje te vervelen en kan elke dag naar buiten, maar dan in zijn eentje.
Hij mak zodra hij het halster om heeft. Alleen als je zijn stal binnenkomt met een halster vind hij dat wel spannend.
Nu vroeg ik me af of het verstandig is om met een halfjarige de basisdingen van vrijheids dressuur te doen.
En dat bedoel ik geen buiging of jambette ofzo, maar achter me aanlopen, zonder dat er een touwtje aan het halster zit, voetje geven, flemen.
Als dit verstandig is, wat zijn dan leuke oefeningen om te doen? Vind hem nu zo sneu op stal staan..
EDIT: en een beetje wennen aan water en de tuinslang natuurlijk