Bijten en schoppen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heidibeauty

Bijten en schoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 22:17

Hee
ik heb een hele slimme tinkerxshetlander
Het is een schatje maar hij kan ook heel erg vervelend zijn.
hij is zo ongeduldig dat hij bij vd gaat bijten, dreigen en soms zelfs gericht schoppen als het hem te lang duurt voordat hij z'n eten krijgt.
Ik vind het heel moeilijk hoe ik hem dit kan afleren want het is gewoon echt gevaarlijk soms en het hoort gewoon niet.
hij krijgt altijd een flinke tik want meestal gebruik ik voortaan een zweep ivm eigen veiligheid.

I need help

Groetjes, Daphne

NikkivanOlst

Re: Bijten en schoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:01

Misschien eens les nemen? Dan weet je zeker dat je GOED word geholpen en kun je samen met een instructeur kijken wat het beste werkt, en of het ligt aan jouw lichaamstaal, dominantie van het paard, voernijd of iets anders :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:08

Ik ga mee met de reactie van Nikki, neem een keer les van een ervaren persoon (zoals bijvoorbeeld E_Nalanta @ bokt). Ze zal vast kunnen zien waar het probleem ligt, en het samen proberen op te lossen!

heidibeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 17:56

Okee dankje.
ik heb nu ook een clicker gekocht en ik hoop dat het werkt. dan is die ws niet zo ongeduldig.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:00

Weet je zelf hoe je te werk moet gaan met een clicker? Anders dan heb je er nog niks aan :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:11

TS, misschien zou het beter zijn als je helemaal bij het begin begint. Kleine dingetjes zoals volgen en stil staan etc. zorg dat je een goede band opbouwt voordat je met voerbeloningen gaat beginnen dan. als je oefeningen doet waarbij je bij zn hoofd blijft, dan kan hij je niet raken met zn achterbenen. vaak lijken de simpele dingen te voor de hand lggend, maar ht is wel de basis waarop je je huis bouwt.