Ik heb maar 1 advies en dat is les nemen. Zowel voor je paard als voor jezelf veel prettiger.
Kahawa
Geplaatst: 12-08-12 17:35
Me baasje heeft soms ineens een heel lang touw vast en een stokje met een sliertje in haar hand. Ik weet niet wat zij van muh wilt, dus ik ga stilstaan tot ze me weer weg breng.
Richting haar kont gaan, zweep erbij houden en comando geven, dan gaat ze vanzelf wel haar rondje lopen!:P En dit volhouden.. beetje moeilijk uit te leggen hier op bokt! Mijn paard keek me ook altijd aan in het begin en wou niet meer lopen..wat een drama was dat, terwijl meneer heel goed wist wat hij moest doen.. maar gewoon rustig en constituent blijven dan lukt het!:) En het leuk maken voor het paard! Blij goedzooo zeggen als hij netjes loopt, belonen !:)
cam
Geplaatst: 12-08-12 17:42
duidelijker zijn denk ik. je vraagt het niet goed dus snapt hij het niet. beste is om les te nemen van iemand die ja uit kan leggen hoe je het wel moet doen.
Als ze voor je gaat staan, loop dan richting de kont en 'jaag' haar weg met je longeerzweep (longeerlijn beetje laten vieren). En vraag om hulp! Goed longeren is niet makkelijk
Probeer eens om een longeer les te regelen, dit kan je zoveel helpen! Ik denk dat het niet aan het paard ligt maar aan jou. Jij staat denk ik te ver naar voren waardoor je het paard uitnodigt om naar binnen te komen. Probeer zo te gaan staan zoals het plaatje hierboven, in een driehoek zo heeft je paard minder kans om naar binnen te komen.
Me baasje heeft soms ineens een heel lang touw vast en een stokje met een sliertje in haar hand. Ik weet niet wat zij van muh wilt, dus ik ga stilstaan tot ze me weer weg breng.
bowieee1997
Geplaatst: 22-10-12 18:42
Dit heb ik ook gehad met mijn pony. Je moet naar de achterhand lopen en constant de zweep achter het paard houden. Mijn pony doet het nu niet meer omdat hij weet dat hij het toch moet doen.
met z'n 2e in het begin de een houd de touw vast en de ander zorgt ervoor dat je pony op de volte blijft lopen door ernaast te lopen. dan met de zweep bij blijven. (werkt bij ons op stal wel !! (: )