Pony geeft alleen maar een voetje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YentlShots

Pony geeft alleen maar een voetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:00

Hallo, ik heb sinds kort een verzorgshetje en ik doe er nu ook vrijheidsdressuur mee. Alleen er gaat iets mis. Ik heb hem nu de Jambette aangeleert maar wil hem wat anders leren. Als ik hem bv dan het Flehmen aan wil leren dan geeft hij alleen maar een voetje. Dat is erg vervelend en ook gevaarlijk. Toen ik een keer voor hem ging staan en hem leerde flehmen. Gaf hij ineens een voetje. En het was een behoorlijk hoge Jambette, de hoef kwam tegem mijn knie :D
Ik zou graag een antwoord willen want ik weet echt niet wat ik nu moet doen

Groetjes van een hoploze amazone

YentlShots

Re: Pony geeft alleen maar een voetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:01

Oeps het is hopEloze :o

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:11

Ook aan vrijheidsdressuur kun je niet zomaar beginnen zonder kennis. Wees voorzichtig met het aanleren van oefeningen, je wist nu duidelijk niet waar je mee bezig was en je hebt al gezien dat dit gevaarlijke situaties opleverd.
Begin met je verdiepen in de basis van vrijheidsdressuur/clickertraining.
Als je een goed commando voor de oefening hebt, en je pony duidelijk weet wanneer hij beloond zal gaan worden (na de click bijv.) zal hij ook doorkrijgen dat oefeningen doen in ongewenste situaties niets opleverd.
Nu heeft hij gemerkt dat hij bij het geven van een voetje altijd beloond wordt, hij vind het vast fantastisch! Waarom gaan flemen als er na een voetje een snoepje komt. Ponylogica.. :')

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 19:38

Ik heb al wel veel ervaring met vrijheidsdressuur en ik wist heus wel waar ik mee bezig was. Ik heb dit alleen nog nooit meegemaakt met een pony.