Iemand een Iedee voor leren ja te Knikken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cinzia__

Iemand een Iedee voor leren ja te Knikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 22:27

Hallo Bokkers :D

Banaan kan nu al heel veel trukjes, maar het ja knikken ben ik nooit echt mee begonnen (nee schudden kan ze wel).
hebben jullie nog een iedee om het Ja knikken aan te leren?
Want kietelen, knijpen := , irieteren met zweep enzo vind ze allemaal niet erg.

Groetjes :)

Nista_RX

Re: Iemand een Iedee voor leren ja te Knikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:37

Het ja-knikken kun je op verschillende manieren aanleren.

Ik had mijn shet Xara leren ja-knikken door haar een nieuw soort voedsel te geven. Dit kunnen ook snoepjes zijn zoals lik-it, als het maar nieuw is voor het paard. Als je dit geeft, en het paard kent dit nog niet, gaat het ja-knikken. Hier kun je een commando aan koppelen.

Mijn haflinger Sita heb ik het ja-knikken aangeleerd doordat ze dit zelf aanbood, en ik haar verder heb geholpen door met een snoepje het hoofd te laten volgen en deze beweging te maken. Ze had het vrijwel meteen door, en staat nu op commando :)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:39

sommige pony's doen het ook met een plukje kuil...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:32

Ik heb het vanuit het shaken geleerd, als hij een beetje enthousiast werd dan knikte hij tussendoor ook nog Ja :=

en nu kent hij het beide. :)

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:01

Ik heb het eens een paardje geleerd met behulp van vliegen en andere insecten :') Er zaten behoorlijk wat vliegen op haar hoofdje, ze knikte een paar keer, en dit heb ik meteen beloond. Omdat de vliegen natuurlijk steeds terugkwamen, bleef ze knikken en had ze het erg snel door! :) Verder... ja, met smaken die ze nog nooit geproefd hebben willen ze wel eens ja-knikken... of hand met snoepje volgen idd :)
Succes! :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:35

Sommige paarden gaan 'ja-knikken' als je met je vinger in de borst prikt of er met een zweepje tegen kriebelt. Zelfde gedrag zouden ze vertonen als ze last van vliegen hebben daar namelijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:02

Ik heb eerst op commando gezet dat meneer zijn hoofd omhoog doet (het zogenaamde arrogant kijken, hij trekt er namelijk echt een enorm grappig hoofd bij) als ik mijn zweep omhoog wijs. Zijn neus is dan net zo hoog als de punt van de zweep. Als je dit een aantal keer achter elkaar vraagt begint hij eerst rustig ja te knikken, uiteindelijk kan je dat steeds verder uitwerken natuurlijk.