Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dus heb nog wel wat te doen
Ook hebben ze eergisteren op stal een heuse wip geïnstalleerd, die hebben we natuurlijk meteen uitgetest
(zie topic in mijn onderschrift).
Lees dus even mee. 
Leuk dat we eigenlijk allemaal hetzelfde doen 
Denk trouwens dat de nieuwe HA ook wel leuk gaat vinden, beetje in een rustig tempo (sukkeltje heeft wat probleempjes
) maar dat moet ook prima kunnen toch

) maar mag je je stem eigenlijk gebruiken? Mijn pony's reageren bv. op links & rechts (en ook stap, draf, whoo, terug) .. Maar volgens mij mag dat ook niet, toch? 

Was zo leuk
Topic in mijn onderschrift
[***] schreef:Leuk Joyce dat je je ook hier meldt! Wel spijtig dat je er niet meer zoveel bent
Heel leuk filmpje ook, had het nog niet eerder gezien maar het geeft meteen weer kriebels om te beginnen
Edit; ik weet eigenlijk niet meer .. zweep of stick mag je niet gebruiken bij HA (heb ik net mijn achterwaarts-commando op stick gezet![]()
) maar mag je je stem eigenlijk gebruiken? Mijn pony's reageren bv. op links & rechts (en ook stap, draf, whoo, terug) .. Maar volgens mij mag dat ook niet, toch?

Ik wil ook

Ik heb gisteren eens voor de gein geprobeerd wat hij zou doen als ik mijn been zou gebruiken als zijnde stick, dus zeg maar lichtjes voor mij uit zwaaien (natuurlijk hem geen trap tegen z'n borst verkopen
hij had ook genoeg afstand
) en hij reageerde nog ook
Ging best wel mooi achterwaarts..

Komt die oefening ook in HA voor, volgens mij wel toch? Lijkt me toch iets wat erbij hoort

Heb het ding niet zelf gemaakt, lag gewoon klaar op stal 

Ik had het op vingercommando maar heb het eergisteren omgezet, want die vinger had ik toch steeds problemen mee. Hij vindt zo'n uitstekende vinger wel interessant om eens te proberen in te happen, zeker als hij eigenlijk niet zo'n zin heeft om mee te werken. En dan moet ik daar steeds "neen" en "straffen" en daar word ik moe van
Dus heb ik een commando genomen wat duidelijk(er) is en waar mijn vinger niet zo van afziet
Heb ook wel een stemcommando erbij, misschien dat het ooit lukt om alleen daarmee te werken. En anders moet ik maar heel subtiel beentje zwaaien, als je het bijna niet ziet is het goed toch?

Heb gelezen dat je een soort proevenboekje krijgt als je je aanmeldt, maar zover ben ik nog niet
Staan die oefeningen ook uitgelegd in dat boek van Vanessa? (want dat lijkt me wel een heul interessant boek).