Het paardje dat ik eerst reed is verkocht. Nu is er een nieuw paarden en toen ik haar zag had ik meteen een klik met haar, echt ongelofelijk dat heb ik nog nooit eerder gehad met een paardje. Wat iedereen ook op viel is dat ze zich bij mij veel anders gedroeg dan bij de anderen. Ik heb al eerder met jonge paarden gewerkt, maar die klik zorgt er ook meer dan ooit voor dat ik echt een super band met haar wil krijgen. Ik had al bij ons in de buurt geïnformeerd voor een soort lesgever die ik zoek maar die heb ik niet kunnen vinden. Ik wil namelijk eerst op de grond door middel van een soort van monty robberts en/of Parelli Natural Horsemanship manier een band met haar opbouwen voor dat ik in het zadel klim, als ik denk dat we er beiden aan toe zijn wil ik ook pas met haar gaan rijden met les van mijn instructrice. Ze is al wel borstel baar, maar kan nog niet echt aan de hand mee lopen (tips hier voor zijn ook mooi meegenomen) en de vorige eigenaren durfden niet echt op haar te rijden omdat ze druk is onder het rijden. Ik heb zelf al wel vaker met jonge paarden gewerkt maar heb ook geleerd dat vragen nooit kwaad kan en omdat ik een echte goede start wil maken zijn alle tips/oefeningetjes/meningen welkom. Hoe meer hoe beter dan kan ik in ieder geval niks vergeten.

Daarom de vraag hebben jullie tips en oefeningtjes? Voor een goede band met haar opbouwen enzo
Groetjes mij