Ik wil graag met mijn paard wandelen in de zomer, buiten het weiland. Ik oefen nu op eigen terrein, wat al goed gaat.
Maar zodra ik weer in de wei wil als we klaar zijn, wil m'n paard zich omdraaien en weer uit de wei gaan.
Ik heb hem nog altijd in de wei gehouden, alleen ben ik bang als ik echt met 'm ga wandelen, hij dan zo wild gaat doen...
Toen dacht ik aan een hoofdstel, alleen ik had al een keer een heel oud (en te groot) bit gekregen van een kennis, en die wou m'n paardje niet in.
Ik rijd hem niet (het is een Shetlander, ik ben er veel te groot voor, en hij is niet beleerd), en ze is geen bit gewend.
Nu dacht ik, als ik een bit koop, en hij wil hem niet in, dan heb ik voor niets een bit gekocht.

Ik heb ook al met dat oude en te grote bit geprobeerd om met m'n duim bij zijn mondhoeken te duwen (dan gaat z'n mond open), alleen hij houdt zijn tanden stijf op elkaar...
Hoe krijg ik een bit in (bij een paard dat geen bit gewend is), en dan weet ik zeker dat ik niet voor niets een nieuw bit koop?
Alvast bedankt.
Geen idee of het hier goed staat, sorry.

Groetjes Amber.

(_)(_)(_) Mini, m'n Shetlandertje.