Grondwerk ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HeroLover98

Grondwerk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:14

Heej allemaal,
Ik zou graag beginnen met grondwerk met mijn paard.
Maar wat voor oefeningen kun je dan zo al doen ?
Hij kan al longeren, volgen en stoppen waneer ik stop, en blijven stilstaan.
Maar wat kan je dan nog doen ?
Groetjes :D

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:19

slalommen om pionen, of achtjes om pionnen, over balkjes op alle manieren dus zijwaarts over een balkje, tussen een balkje door, achterwaarts over een balkje, achterwaarts op stemcommando terwijl jij stilstaat, los longeren en aandraven en galopperen op stemcommando en natuurlijk ook weer terug naar stap en halthouden, leg ook eens andere dingen neer om omheen te lopen of overheen te stappen, is ook heel leuk om sponsjes op de grond te leggen en kijken of je pony genoeg vertrouwen heeft daaroverheen te lopen, gebruik je fantasie zou ik zeggen, maar let ten alle tijde op de veiligheid van jou en je pony!

HeroLover98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:29

maaike2800 schreef:
slalommen om pionen, of achtjes om pionnen, over balkjes op alle manieren dus zijwaarts over een balkje, tussen een balkje door, achterwaarts over een balkje, achterwaarts op stemcommando terwijl jij stilstaat, los longeren en aandraven en galopperen op stemcommando en natuurlijk ook weer terug naar stap en halthouden, leg ook eens andere dingen neer om omheen te lopen of overheen te stappen, is ook heel leuk om sponsjes op de grond te leggen en kijken of je pony genoeg vertrouwen heeft daaroverheen te lopen, gebruik je fantasie zou ik zeggen, maar let ten alle tijde op de veiligheid van jou en je pony!

Okee bedankt ga ik zeker eens proberen ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:13

Hier een slotje omdat er al heel veel topics over dit onderwerp te vinden zijn.