Gespannen rug..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kasiderambo

Gespannen rug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 08:28

Hoi bokkers,
Als ik mijn shetje aan de longe neem is ie redelijk gespannen, en ontspant hij de rug niet.
Bij stap geen probleem, bij draf begint het al de spanning wanneer ik hem dan in galop over zet gaat het meestal mis en verzet ie hem volledig ( we gaan alleen in galop als ie in draf volledig ontspannen is.! )

xCODA

Re: Gespannen rug..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:30

Hou je een zweep vast? Sta je op de goede plek ter opzichte van je paard? Heb je een geschikte uitrusting (goed passend hoofdstel, goed passend bit dat fijn zit? Of een kaptoom/halster?) Longeer je met enkele/dubbele lijn? Longeer je in een klein/grote plaats? :')

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 20:33

CorkyLover schreef:
Hou je een zweep vast? Sta je op de goede plek ter opzichte van je paard? Heb je een geschikte uitrusting (goed passend hoofdstel, goed passend bit dat fijn zit? Of een kaptoom/halster?) Longeer je met enkele/dubbele lijn? Longeer je in een klein/grote plaats? :')

zweep af en toe, longeren doe 'k op de weide en k gebruik een halster + enkele lijn :)

EllaBellaah

Re: Gespannen rug..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:25

Wat je zou kunnen doen is longeren met bijzet, hij moet dan met zijn neusje omlaag gaan lopen waardoor hij zijn rug goed gaat gebruiken. Ga dit niet zomaar alleen doen maar zorg dat je hulp van iemand krijgt die er verstandvan heeft ;)