hoe een 4-jarige netjes leren longeren ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kathysjonny

hoe een 4-jarige netjes leren longeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:12

op stal staat een veulen en is 4 dus is het allang tijd om te beleren, ik heb alleen een vraag.
hoe zou je het best een veulen dat kunnen leren om netjes op afstand rondjes te laten lopen / longeren.
zelf heb ik al wel een idee, maar misschien hebben jullie ook nog wel betere ideeën om mij te helpen.

ik weet niet of dit hier goed staat, maar weet niet waar het andersmoet(anders ff verplaatsen) :+

xkathy
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-03-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel duidelijker gemaakt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:17

Je kunt een paard (een 4 jarige is geen veulen meer) beter laten beleren door iemand die weet wat te doen. Als je het eenmaal verkeerd hebt gedaan, is het heel lastig om het dan goed aan te leren. Je paard moet dan immers niet alleen iets leren, maar ook iets afleren. Geef het uit handen aan een prof, dat is zowel voor jou als je paard de veiligste weg.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:56

TAO --> GVL

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: hoe een 4-jarige netjes leren longeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:00

ben het met Angela eens, maar als je het toch wil weten.
vaak maak je een longeer cirkel dan kan hij een beetje tegen de bakrand leunen.
zorg dat je met 2 mensen bent, eentje houd het paard vast, en de andere heeft de longeerlijn vast. en loop er nu rondjes mee. zorg wel dat je goed staat en zo.
maar zo als Angela zij, laat het aan iemand anders over

uitgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:40

ik zou het ook laten doen door een iemand die het vaker heeft gedaan

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:55

Het is verstandig om dit iemand te laten doen die dit vaker heeft gedaan. Het is wel heel leuk om daar zelf bij te zijn zodat jij er ook heel veel van kan leren :)