Ik heb een eigen shetlander Toos ze is 15 jaar en 96 cm groot! Nu kan ik niet meer op haar rijden omdat ik te groot voor haar ben( er komt wel iedere week een meisje op haar rijden!). Dus nu wil ik graag met haar gaan longeren. Alleen iedere keer als ik met haar ga longeren komt ze drijgend op me afgelopen en gaat ze recht voor mij steigeren. Ze doet het iedere keer weer. Hoe zou ik het haar af kunnen leren? Ik hoop dat jullie goede tips zullen geven!
Er zijn ook mensen die longeerlessen geven, ik denk dat dat wel wat voor je is!
aerdenhout1
Geplaatst: 17-03-12 09:21
De pony heeft duidelijk geen ontzag voor je. Ik denk dat het verstandig is dat je er even iemand bij haalt die de pony leert dat hij niet zo maar mag aanvallen en jou leert longeren. oek daar wel een ervaren persoon voor, dus niet een vriendinnetje van ook 12 of 13 die de pony wel "even" zal opvoeden, want als het dan fout gaat is de kans groot dat je er niets meer mee kan. Ondanks dat hij maar klein is, kan ook een Shetlander iemand lelijk verwonden!
LotteToos
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-12 10:53
Ik haal er liever niet iemand bij ik zou ook niet weten wie. Ik wil het haar graag zelf gewoon leren. Maar bedankt voor de tip.
^^Dat gaat moeilijk worden om het alleen op te lossen. Dreigen is nog tot daar aan toe, maar steigeren moet je echt niet toestaan. Er is vast wel iemand bij jou in de buurt die er verstand va heeft en je wil helpen... Succes ermee!
Ik kan begrijpen dat ts het haar zelf wil aanleren. Maar deze situatie kan uit de hand lopen of met de dag gevaarlijker worden. Als een paard voor je steigert zal ze weinig respect voor je hebben of gewoon niet willen werken. Met dreigen of slaan van jouw kant zul je er niet veel verder mee kunnen komen. Maar met liefdadigheid kom je ook niet verder. Veel geduld is de oplossing, en je afvragen waarom ze steigert. De uiteindelijke oplossing kun je het beste overlaten aan een deskundige op dat gebied. Je kan het niet zomaar ergens lezen en dan oplossen. Dat je straks gewond ben ligt dan veel meer voor de hand. Het zijn je eigen ervaringen en opleidingen die je kunnen helpen. Niet het lezen van wat informatie op internet. In ieder geval veel succes bij je keuze.