ik en mijn shet zijn al een tijdje bezig met longeren. hij kan nu gewoon stap, draf en gallop aan de longe. ik doe hem altijd gewoon zn halster aan (hij kan geen hoofstellen aan dat is een medisch probleem). en dan gebruik ik de longe en een longeerlijn. nou wil ik graag wat verder met het longeren, dus me shet wat netjes laten lopen enzo. hoe kan ik dit doen? en ook goedkoop want ik ben nu niet van plan allemala nieuwe dingen te kopen later misschien wel! iemand dus ideeen om hem wat netjes te laten lopen ofzo? ik heb nog: peesbeschermers, denkje, dekensingen. misschien dat ik dat kan gebruiken?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat ik moet gebruiken. alvast bedankt!
Heey, ik heb precies hetzelfde 'probleem'. ik longeer hem (het is een hengstje dus gaat niet súper makkelijk...) ik wandel ook met hem in het bos, enz. Dan let ik ook extra veel op hoe die loopt, en springt.
Bijzetten een shetlander hahaha. Daar zie ik nou echt het nut niet van eigelijk sowieso is bijzet niet iets wat je er zo zelf aanhangt als je er geen ervaring mee hebt. Als ik kijk naar je foto's zie ik een pony die naar buiten kijkt daar kan je aan werken. Ik zou zeggen neem eens les of vraag iemand met ervaring die je verder kan helpen.