Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
x_Heidi schreef:Een longeerzweep erbij houden en zorgen dat ze niet eens de kans krijgt om te stoppen, zie je haar vertragen, dreig met de zweep, weigert ze? Geef haar een tikje1
MachoXRuby schreef:x_Heidi schreef:Een longeerzweep erbij houden en zorgen dat ze niet eens de kans krijgt om te stoppen, zie je haar vertragen, dreig met de zweep, weigert ze? Geef haar een tikje1
zekker niet de shet gaan slaan! het is longeren en zekker niet 'opjagen' ! ik heb het niet met je eens, longeren is ook een band opbouwen met je shet zodat hij je vertrouwt!
x_Heidi schreef:Een tikje geven is iets heel anders dan slaan
Natuurlijk kan je wachten tot hij het vanzelf gaat doen, maar bij veel pony's gebeurd dat echt niet zomaar. Dat is met rijden ook zo, je kan erop gaan zitten en wachten tot hij gaat lopen, je kan been geven. Je kan in het midden van een cirkel gaan staan en net zo lang wachten tot je shet aandraaft? Nee, dat hoeft niet. Je moet concenquent zijn en duidelijk blijven naar je pony. Want je pony heeft er veel meer last van als hij geen duidelijkheid heeft dan van dat tikje (wat iets heel anders is dan slaan, ik zeg niet dat je je pony naar voren moet jagen of slaan). Dat de shetlander van de TS niet wil meewerken heeft er niks mee te maken dat hij haar niet vertrouwd wat ik lees uit de OP.