Teveel op voorhand tijdens longeren met dubbele lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Teveel op voorhand tijdens longeren met dubbele lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 00:34

Hoi!

Ik heb een vraagje: mijn bijrijdpaard loopt teveel op de voorhand bij de draf en galop. Tijdens de training weet ik precies wat ik moet doen om zijn schouders op te tillen en zo zijn achterhand meer onder te brengen. Tijdens het longeren tast ik echt compleet in het duister. Ik longeer met een singel en dubbele lijnen. Versnellen en vertragen gaan goed, en ook halsbuigingen met dubbele longe kunnen we.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de lijnen moet bedienen (en/of door welke ringen ik de lijnen het best naar het bit kan leiden) om zijn schouders voor wat meer op te tillen zodat hij zijn achterhand er wat meer bij gaat betrekken? Even ter info: paard wordt vrij intensief western/reining getrained. Hij is erg soepel en beweegt goed. Ik train vaak met shank, soms met een snaffle, die ik ook gebruik met longeren.

Graag wil ik de training onder het zadel wat meer gaan afwisselen met longetrainingen. Het doel van de training is de bespiering aan de achterhand wat beter te krijgen. Daarbij vind ik het natuurlijk ook leuk om op een ander manier met hem bezig te zijn.

Dank u!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:43

Ik werk zelf niet met dubbele lijnen maar wat bij mijn paard al scheelt is als je even het accent op het binnenachterbeen legt (op de volte).
Dus op het moment dat het been opgetild is en naar voren beweegt even wat extra energie in dat been stoppen een paar passen achter elkaar. Zelf ook synchroon lopen met de achterbenen en het goede voorbeeld geven.

Je zult merken dat als je dit goed timed, het paard meer van achter zal gaan lopen en zelf de schouder al (iets) corrigeert.