Haii!
Ik heb de FAQ over VD gelezen, en ben altijd al geinteresseerd geweest in VD. Nu heb ik een bijrijdpaard. Een draver van 23 met een gouden karakter! En k zou hem graag VD leren als uiteraard de eigenaresse dat goed vind. Er is echter 1 nadeel. Hij heeft erge artrose. Mijn vriend staat op een kleine prive stal met nog 2 andere paarden. Maar ik raakte pas echt geinteresseerd in VD toen zijn maatje een tinker van 12 met hem in de bak stond en ik hem naar achter duwde. De tinker begon voetjes te geven en toen ik zei naar achter ging hij netjes naar achter. De eigenaresse van de tinker kwam aan en liet me zien dat hij ook op het blok kon en kon buigen. Ook als je de bal weg gooide ging hij hem halen en pakte hem op om hem terug te brengen. Hij kan blijven en nog wel meer op commando. In de zomer doen ze ook oefeningen in het weiland met balkjes en pionnetjes enzo. Dan staat ze naast hem en dan verteld ze hem met haar stem wat hij moet doen. Zijn eigenaresse wil me dit van de zomer graag laten zien en leren. En als het goed gaat mag ik misschien met de tinker gaan oefenen met VD. Echt onwijs gaaf! Maar ik heb een vraagje. Een paar eigenlijk. Denken jullie dat het met mijn 23 jarige artrose maatje ook zou kunnen? Het lijkt me onwijs gaaf omdat het de band ook flink versterkt denk ik. Maar ik ben bang dat ik hem misschien beschadig met VD. Of misschien gaat het juist beter. Wat denken jullie? En verder, stel ik zou van de zomer met de tinker aan de slag gaan.. Hoe leer je hem dan bijvoorbeeld te gaan liggen? Ik weet echt niet hoe je bijvoorbeeld zoiets aanleert.. Alvast heel erg bedankt!