ttouch!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

ttouch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 19:12

hee,
gebruik jij ttouch??
zo ja, waar heb je het geleerd??
(sorry ik ben nieuwsgierig :o )

groetjes

xRussell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:16

Ik gebruik T-Touch.
Heb het van die boeken van Heartland :o
Heb het niet echt ergens geleerd, gewoon proberen en dan kijken of ze het fijn vinden. Succes!

romeoluver

Re: ttouch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:24

Ik probeer t wel es maar heb t geduld er niet voor om een paar minuten rondjes te gaan draaien :o dus zie nooit resultaat.
Had er wel es van gehoord dus ik ging t ook proberen.

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:53

xRussell schreef:
Ik gebruik T-Touch.
Heb het van die boeken van Heartland :o
Heb het niet echt ergens geleerd, gewoon proberen en dan kijken of ze het fijn vinden. Succes!

Jij ook al? Had het ook de heartland boeken gelezen en leek me wel leuk om te doen, maar ja dan krijg ik weer snel kramp of voel dat m`n arm slapper wordt oid dus moet ik wel stoppen! En nee op een verhoging gaan staan is niet mogelijk (helaas)

EstherBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:58

ik heb het ook van heartland, vooral van de serie! kijken hoe het daar gedaan word en uitproberen bij je eigen paardje, ik merk direct verschil, mijn eigen paardje word er echt heel rustig van (op dat moment, doe het niet lang genoeg om er langer effect van te hebben).

ook zie ik bij een manege paard (daar waar mijn paardje ook gestald staat) die echt niet stil wil staan bij het opstijgen, zodra ik daar de ttouch gebruik blijft hij staan tot ik ophoud:P daarna loopt hij weer lekker aan. maar ik merk daar wel heel erg het verschil in, als iemand anders hem vast houd (en ook alleen dat) dan blijft hij lekker rondjes lopen.

ik zou zeggen kijk goed bij de serie hoe zij dat precies doet en ga gewoon uitproberen, en blijven oefenen^^ (ook op andere paardjes)

Succes!!

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:16

Volgens mij doe ik t niet goed, want ik zie nooit verschil :+ hoe moet t nou precies?

EstherBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:44

Wat ik doe is:
Rustig met mijn vingertoppen rondjes draaien tussen de ogen van het paard en met mijn andere hand rustig over de hals aaien. En zodra ze hier op goed ontspant, en ontspannen blijft ga ik met mijn vingertoppenrondjes draaien over de hals. (maar dit doe ik niet vaak, blijf meestal gewoon alleen bij het hoofd)