Problemen met clickertraining

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Problemen met clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 10:41

Sinds ongeveer 3 weken ben ik begonnen met clickertraining. Over het algemeen ben ik zeer tevreden, maar hij wordt steeds opdringeriger voor de snoepjes. Hij lijkt het niet te snappen of te willen snappen (of ik doe iets gigantisch fout kan ook nog :+ )

het targetten gaat over het algemeen goed, de pion en krukje als target loopt hij zo achteraan als ik die weg gooi, en vaak blijft hij ook wel staan tot de click, maar de helft van de keren draait hij gelijk naar mij toe voor een snoepje.

Ben begonnen met het voerweigeren, maar dit lukt/werkt totaal niet.

Om het toch wat afwisselend te houden heb ik gisteren een klein beginnetje gemaakt aan voetjes optillen en een enkele keer de jambette. Daarna ging ik weer wat anders doen en bleef hij maar de jambette geven. oftewel zijn wel bekende bedelgedrag (wat er eigenlijk zo goed als uit is) Stem correctie en het was wel weer even goed, maar even later weer.
Toch merk ik aan hem dat hij alles wel enrom leuk vind om te doen, maar hoe kan ik bij hem de link zo krijgen dat hij niet meer zit te azen op de snoepjes?

Ik ben aan het kijken voor lessen in Sliedrecht (vlakbij Dordrecht), maar zie dat er hier in de omgeving niet zo heel veel instructie is hiervoor.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:51

Ik zou toch het voerweigeren heel duidelijk gaan oefenen. Dat hoort bij de áller eerste basis :)

Wat ik zo lees is dat je niet consequent genoeg bent. Probeer eens duidelijk te werken aan voerweigeren, wees zelf dominant en laat je paard weten dat JIJ de baas bent over het voer :)

(voor mij is naar sliedrecht komen 10 euro reiskosten excl leskosten)

EliseXJoelle

Re: Problemen met clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:01

Hij krijgt pas zodra ik de click heb gegeven, eerder niet.

Ohh reiskosten vallen nog mee! dacht dat het veel meer zou zijn voor jou :o Ik stuur je even een PB ;)