lange lijnen/teugels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shettie_TUPY

lange lijnen/teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:34

Hallo,
Ik zou graag met mijn shet aan de lange lijnen of teugels beginnen werken.
Maar voor ik dit doe wil ik me eerst eens goed informeren zodat ik niks verkeerd doe.

Wat heb ik er allemaal voor nodig?

Hoe begin ik er aan?

Hoe bouw ik dit op?

Iemand een trainingsschema misschien?

groetjes shettie_TUPY

Grobegni

Re: lange lijnen/teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:46

Een hoofdstel, longeersingel of schoftje en qua lijnen moet je even uitproberen. Ik doe het zelf met een dubbellonge, omdat ik dan wat meer speelruimte en mogelijkheden heb.
Bij mijn paard liep er in het begin iemand bij zijn hoofd, zodat hij begreep dat hij voorwaarts moest gaan als er iemand achter of naast liep. Ik zou eerst beginnen met longeren, dan kan je alvast allerlei commando's aanleren, is wel makkelijk als je er straks achter staat!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:08

AR ----> GVL

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:12

Grobegni schreef:
Een hoofdstel, longeersingel of schoftje en qua lijnen moet je even uitproberen. Ik doe het zelf met een dubbellonge, omdat ik dan wat meer speelruimte en mogelijkheden heb.
Bij mijn paard liep er in het begin iemand bij zijn hoofd, zodat hij begreep dat hij voorwaarts moest gaan als er iemand achter of naast liep. Ik zou eerst beginnen met longeren, dan kan je alvast allerlei commando's aanleren, is wel makkelijk als je er straks achter staat!

Eerste inderdaad beginnen met longeren zodat hij op jou stem reageerd en luisterd.
Ik gebruik qua lijnen een slofteugel als 'stuur', maar ik weet niet of je met een paard of pony gaat langelijnen?
Het lijkt me wel handig als je er sirieuze intresse in hebt om dan les te nemen van iemand, of een boek kopen over langelijnen, zodat je de basis weet van langelijnen. :j