Ik zou. Geen trainingsschema opstellen. Wat als je een dag niet kan? Of je paard een dagje niet lekker is , in schema kun je niet zomaar dagje overslaan of die volgende dag 2 trainingen doen. Als je spring- en dresuur wedstrijden wilt gaan rijden heb je begleiding en les nodig. Niet van je vriendinnetje maar van een goede instructrice. Heb vooral geduld , je geeft aan dat je paardje ziek is geweest en weinig gedan heeft deze winter. Dan is ze niet lui nu,maa moet je conditie opbouwen. Houd je doel in je hoofd,maar ga dat niet alleen als hoofdzaak zien. Wedstrijden zijn alleen maar dingen laten zien wat je kan.. Het leren en de basis onder de knie krijgen is veel belanrijker. Hier is les, disipline,geduld en rust voor nodig! En natuurlijk lol!
nicky_rilana schreef:ik zou beginnen met wat meer eten, mij paard krijgt 3 kilo brok per dag.
en je begint vaak gewoon rustig met longeren. 3 in de week of zo en dit bouw je op tot dat je redelijk aan het werk kunt zetten.
dan ga je er op zitten 2x in de week en zet je haar ook langzamer harder aan het werk, en hier bij zou ik ook 2x longeren. ik weet niet hoe vaak je normaal reed in de week maar ik zou dan en longeren wat gaan afbouwen en het rijden meer op bouwen. en misschien SYNOVIUM MYOBUILDER bijgeven dit is goed voor de spieren
Over het voeren eens ,longeren niet! Dat is nog meer belastend dan 3x per week rijden. Gewoon aan de lange teugel en figuurtjes rijden.