maar ook onwijs aan het puberen!Ik heb hem al vanaf 7 maanden en heb in het begin altijd met hem buitengelopen, hij schrok bijna nergens van behalve niet verwachte dingen weet je wel. maar nu is het echt een drama, het gaat al beter dan een paar maanden terug maar nog steeds....
elke keer als ik nu met hem loop schrikt hij zowat overal van, zelfs al is er niks
het gaat heel goed als hij er nog zin in heeft maar al heeft hij dat al even niet dan is hij aan het klieren !! hij schrikt dan overal van (aangezien hij best wel groot is best wel eng), probeert elke keer weg te rennen of te steigeren, hapt in je handen en gaat met zijn beentjes stijf voor zich uit lopen. (meestal lopen nu mijn ouders en nicht met hem en heel af en toe ik want ben echt van hem geschrokken omdat de laatste keer dat hij schrok mij trapte) Dus mijn vraag is hoe maak ik hem auto proef ? en wanneer is dat puberale schrikachtige jaarlingengedrag voor bij ?(liefst bomproef, maar auto's zijn al heel wat) Ik hoop dat jullie me helpen want het leven gaat door en hij ook en des te eerder het gebeurd des te makkelijker het voor alle mensen om hem heen is !
Mocht het dan nog niet goed gaan, geef hem vooral tijd en begin met wat kleine dingen zoals voetjes geven, wachten, netjes meelopen etc. Als hij jou vertrouwd zal het allemaal op den duur ook beter gaan.