daniquend schreef:hij kan al heel netjes voetjes geven en stilstaan en meelopen gaat ook super... hij vind lopen met mij en dingen met mij doen ook super. al is hij in de wei en ik ook blijft hij maar achter me aanhuppelen om te kijken wat ik aan het doen ben. hij staat op het industrieterrein dus ik kan eigenlijk geen fatsoenlijk rondje lopen zonder een auto tegen te komen... maar ik merk dat hij wel wil lopen want hij blijft dan maar bij het hek staan als ik met een halster en halstertouw aan kom lopen.
ik ga zoiezo van de zomer veel met hem lopen het is dan warm dus minder actief, hij is net gecastreerd dus rustiger..... want het ging deze zomer ook super dus ik denk dat het wachten word tot de zomer weer begint
Jij maakt ervan dat ie lopen en dingen doen met jou 'super' vind.. en dat ie bij het hek staat te wachten
Zo'n jong dier is erg nieuwsgierig en loopt daarom mee en achter je aan. Hij heeft t geleerd en wellicht nog geen nare ervaringen, dus.. ja, loopt ie mee.
Je hebt het over 'automak' maken.. maar misschien kan je dat beter binnen je omheining houden. Zeker op een industrieterrein is het onverantwoord dat jij de straat opgaat met een onbeleerd jong paard die schrikt en jou bang maakt.