Kan jij zelf ook longeren? Misschien eens een paar lessen nemen voor de zekerheid. Misschien is je lichaamstaal verkeerd dat je paard het niet begrijpt. Of hij neemt je in de maling....
Moeilijk zo te zeggen.
Hoe oud is je paard? Hoe gaat het als iemand anders je paard longeerd? Heb je een longeerzweep en longeertouw? Waar hou je de zweep? Waar sta jezelf? je stemgebruik en natuurlijk je houding
ja ik kan zelf longeren ik weet niet precies hoe oud mij pony is maar ik denk rond de 16,17,18 zoiets en ik heb een longeer zweep en touw ik sta in het midden van het rondje waar hij loopt en ik houd de zweep achter zijn kont
ik zal binnen kort deze dingen gaan gebruiken en zo
Het beste kun je een les nemen! Zitten vast wel instructrices op bokt die je willen kunnen helpen!
Ceasar2015
Geplaatst: 19-12-11 21:20
Wil je loswerken of longeren? Dat zijn wel echt 2 verschillende dingen . In beide gevallen zou ik een paar lessen nemen wel aanraden!
Met alleen een zweep in het midden gaan staan dan kom je er niet. Helemaal niet als de rest van jou lichaam(onbewust) zegt dat je paard bij jou moet komen.
Ik raad je aan les te nemen, volgens mij kan dit bij Karin Huizer (degene hier boven mij), daar heb ik op een kamp ook een hoop geleerd, waaronder ook loswerken!
Inderdaad lesnemen, De eigenaar van mijn verzorgpaarden doet dit ook bij Karin Huizer en is er heel erg te vreden over, via de eigenaar leer ik het nu. Zonder les of iemand die dit kan kunnen er dingen fout gaan en dat wil je natuurlijk niet