Ik heb hem gekocht met een verhaaltje, kende weinig tot niks, liep in een kudde vrij buiten, vond hem erg koel en lief en braaf en natuurlijk mooi, lekker brutaal en er was gewoon die klik dus het diertje aangekocht om bij onze 6 jarige hafinger te houden.
Nu staat hij dus 2 maanden op stal bij ons, heb hem tot november in het vrijloopgeboed laten staan.
Hij is erg stoerkoppig, dus als hij iets niet wil, dan wil hij ook niet, ik som even kleine dingen op zodat jullie een goed idee krijgen:
Niet verder willen lopen omdat hij daar niet wil, dus geen angst gewoon niet willen, duurt enkele minuten.
Hij was erg drammerig met eten, met halster afdoen kon hij met zijn hoofd slaan en de eerste week schrapend eten.
Algemene omgang is hij drammerig, ook tegenover mijn haflinger.
Niet snel onder de indruk, een tik van de hand of met bodemwerk van de zweep merk hij niet, je zult meer moeten doen.
Slaat met zijn hoofd en gaat de andere kant op.
In stress situaties keert hij zich tegen je als je optreed wat bijv. zich uit in steigeren naar jou toe.
Erg sterk, gooit zijn lijf in de strijd.
Ontzettend slim, leert snel en pakt makkelijk dingen op.
Snel verwend en erg koel in zijn hoofd, kent geen werkelijk angst en is wellicht zelfs wat flegmatiek.
Erg lomp, geen respekt voor je eigen ruimte, loopt daar dwars doorheen over overheen als dat beter uitkomt, hij is gewoon erg doiminant.
Nu ben ik dus opzoek naar iemand of een methode die bij ons past zodat we dit onder de knie krijgen, wat past nou bij zon paard in combi met mij?
Ik ben :
Stoer, heb een grote mond, ga overal voor maar een te grote aanval of tegenslag slaat mijn vertrouwen en zekerheid direct weg, ben emotioneel en word snel boos, ben iemand die eerder alles op een lompere manier terug aanpakt dus in zekere manier van deken lijk ik juist heel erg op mijn paarden en dit botst, in stressituaties overneem ik juist ook de regie

Wie heeft er tips voor ons wat we kunnen gaan doen?